Bardzo ciekawy kontrakt zdobyła czeska Škoda Group. Producent pojazdów kolejowych i tramwajów zajmie się modernizacją kuszetek należących do Kolei Austriackich.
Czeska Škoda Group o ciekawym kontrakcie na modernizację wagonów do komunikacji nocnej poinformowała na początku maja. Chodzi o kompleksowy serwis i przebudowę do ustalonego, jednego standardu kuszetek, sześciu wagonów. To niewiele – ale Skoda zdaje sobie sprawę, że posiadanie doświadczenia na pracach na tego typu pojazdach może mieć znaczenie w przyszłości. Zwłaszcza, że kolejni przewoźnicy i kraje ogłaszają chęć wznowienia połączeń nocnych.
– To dla nas kamień milowy, bowiem przynosi potencjalnie wiele możliwości takich realizacji na Zachodzie Europy – napisała Skoda. To prawda, bowiem Koleje Austriackie odpowiadają obecnie za organizację kilkunastu połączeń nocnych do Włoch, Szwajcarii, Niemiec, Holandii, Francji, Belgii i Polski i chcą ujednolicać standard swoich wagonów w ramach połączeń Nightjet.
– Jesteśmy podekscytowani kontraktem, który zrealizujemy dla ÖBB. Wszystkie pojazdy będą gotowe w 2024 roku, naprawy wykona nasz rozbudowany zakład w miejscowości Šumperk – dodała Skoda.
Warto przypomnieć, że OBB kupują także zupełnie nowe zestawy push-pull dla połączeń nocnych. Pierwszy taki pociąg
jest gotowy od ubiegłego roku. Obecnie znajduje się w fazie testów. Pierwsze trasy zapowiedziane do obsługi przez nowe Nightjety to Wiedeń – Wenecja, Wiedeń – Rzym i Wiedeń – Mediolan. Pasażerów mają zabrać w grudniu 2023.