Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zespoły trakcyjne dla Bułgarii dostarczy jednak Škoda

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
05-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Škoda/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zespoły trakcyjne dla Bułgarii dostarczy jednak Škoda
fot. Škoda GroupPociąg, który dla Bułgarii zaproponowała Škoda
Grupa Škoda poinformowała w środę, 4 września, że wygrała przetarg na produkcję i dostawę nawet 25 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Te zastąpią najstarsze pociągi, którymi podróżują pasażerowie w tym kraju.

Podstawowy kontrakt obejmuje dostawę 20 czterowagonowych jednostek elektrycznych opartych na znanym typie pojazdów - RegioPanter i obejmuje świadczenie pełnego serwisowania przez 15 lat. Kontrakt obejmuje również opcję na kolejnych 5 pojazdów. Całkowita jego wartość, łącznie z opcją, wynosi ponad pół miliarda euro.

– Jestem zaszczycona, że dzisiaj, wraz z podpisaniem tego kontraktu, podejmujemy ogromny krok w kierunku odnowy bułgarskich kolei. Chciałbym podziękować zespołowi Ministerstwa Transportu i Komunikacji, dzięki któremu ten kontrakt stał się faktem – powiedziała Krasimira Stoyanova, minister transportu i komunikacji Republiki Bułgarii.

Dodała: – Życzę przedstawicielom wykonawcy powodzenia, uczciwości i dotrzymania terminu dostawy. Mam szczerą nadzieję, że już wkrótce powitają nas kolejne kontrakty na nowy tabor i sprzęt finansowane w ramach Narodowego Planu Odbudowy i Zrównoważonego Rozwoju.

Innowacyjność i sprawdzona jakość dla bułgarskich kolei

– Nasze doświadczenie w produkcji jednostek elektrycznych pozwala nam oferować sprawdzone rozwiązanie, które znalazło zastosowanie w kilku krajach europejskich. Prawie 400 naszych nowoczesnych jednostek elektrycznych wkrótce trafi na tory kolejowe w Europie – mówi Petr Novotný, dyrektor generalny i prezes wykonawczy Grupy Škoda.

Zaznacza, że "zdobycie tego zamówienia potwierdza, że produkty Škody mogą konkurować na arenie międzynarodowej, a jednocześnie wzmacniają pozycję firmy w modernizacji europejskiego transportu kolejowego. Bułgaria dołącza do listy krajów, w których pociągi Škody przyczyniają się do atrakcyjności i dostępności podróży koleją".



Nowoczesne jednostki elektryczne Škody oferują wyjątkową wydajność i niezawodność. Pociągi osiągają prędkość maksymalną 160 km/h i są gotowe do eksploatacji na liniach z elektryfikacją 25 kV AC 50 Hz. Pasażerowie skorzystają z ergonomicznych siedzeń, których będzie 300 oraz klimatyzowanych wnętrz i pokładowej łączności Wi-Fi.

Bezpieczeństwo zostanie zwiększone dzięki zaawansowanemu systemowi kamer zewnętrznych i wewnętrznych. Pociągi będą również częściowo niskopodłogowe, aby zapewnić pełną dostępność dla wszystkich pasażerów. Aby zapewnić szybką, bezpieczną i wygodną wymianę pasażerów, pociągi będą miały niskopodłogowe wejścia i drzwi o szerokości 1500 mm. Pojazdy będą również wyposażone w wielofunkcyjne obszary dla osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych lub rowerów.

Jak czytamy w komunikacie, nowe pociągi dla Bułgarii będą również wyposażone w zaawansowaną technologię cyfrową Škody, która zapewni większą niezawodność i bezpieczeństwo pasażerów. W jednostkach znajdzie się również system ETCS poziomu 2, który gwarantuje najwyższe wymagania bezpieczeństwa zgodnie z europejskimi normami.

Modernizacja transportu kolejowego w Bułgarii

Bułgarskie koleje zostaną znacząco zmodernizowane dzięki nowej flocie elektrycznych jednostek. Obecna flota, w skład której wchodzą starsze lokomotywy Škoda i wagony do nich doczepiane, zostanie zastąpiona pojazdami spełniającymi specyfikacje TSI i wszystkie obecne normy europejskie, co przyniesie znaczne oszczędności w kosztach eksploatacji dzięki zaawansowanej technologii i niższemu zużyciu energii.

Dostępne jednostki elektryczne typu RegioPanter to popularny i sprawdzony model produkowany przez Grupę Škoda. Są one eksploatowane w Czechach, na Słowacji i Łotwie, a ostatnio zostały dostarczone do Estonii, gdzie rozpoczęły już eksploatację próbną. Oferują klientom optymalne rozwiązanie w zakresie modernizacji floty w transporcie podmiejskim, regionalnym i międzyregionalnym. Łącznie wyprodukowano lub zamówiono ponad 300 takich jednostek.

Zawirowania z nowymi pociągami dla Bułgarii

W ostatnim czasie, w kwestii zakupów nowych pociągów w Bułgarnii, mieliśmy do czynienia z różnymi sytuacjami. W maju tego roku Bułgarskie Koleje Państwowe unieważniły dwa duże przetargi dotyczące zakupu taboru, na które środki miało pochodzić z KPO. W jednym z nich startowała bydgoska Pesa.

W lipcu Bułgaria wskazała na polskiego Stadlera, jako dostawcę 35 ezetów, w kolejnym przetargu, który ogłoszono. Poinformował o tym Georgij Gwozdejkow, bułgarski minister transportu i komunikacji. Pod koniec wspomnianego miesiąca okazało się, że Stadler nie zrealizuje jednak umowy na budowę piętrowych Kissów i Flirtów. Zdaniem producenta, były zbyt duże ryzyka związane z dostawą tych pojazdów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Jakub Rösler 04 grudnia 2024

Pesa. Elf 3 zamiast Regio160

Tabor i technika

Pesa. Elf 3 zamiast Regio160

Jakub Rösler 04 grudnia 2024

Škoda pokazała regionalne pociągi dla RegioJet

Tabor i technika

Koniec krótkiej kariery push-pulli Skody w Niemczech jest blisko

Tabor i technika

Kazachstan: Wabtec i Skoda dostarczą kolejne lokomotywy

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Jakub Rösler 04 grudnia 2024

Pesa. Elf 3 zamiast Regio160

Tabor i technika

Pesa. Elf 3 zamiast Regio160

Jakub Rösler 04 grudnia 2024

Škoda pokazała regionalne pociągi dla RegioJet

Tabor i technika

Koniec krótkiej kariery push-pulli Skody w Niemczech jest blisko

Tabor i technika

Kazachstan: Wabtec i Skoda dostarczą kolejne lokomotywy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5