- Dobrze zakończyliŚmy rok 2011 a dzięki zaufaniu, jakim obdarzyli nas nasi klienci oraz dużemu zaangażowaniu i efektywnej pracy naszego personelu patrzymy pełni optymizmu na najbliższe lata – podsumował miniony rok dyrektor zarządzający firmy Knorr-Bremse Jacek Biłas.
Zakłady produkujące i modernizujące tabor kolejowy oraz poddostawcy podsystemów i komponentów zarejestrowały wysoki poziom zamówień otrzymanych i sprzedaży w ubiegłym roku. W tym gronie znajduje się Knorr-Bremse Polska, jako jeden z głównych dostawców systemów hamulcowych oraz pokładowych do pojazdów szynowych.
- Rozwijająca się polska gospodarka, fundusze unijne i w konsekwencji projekty infrastrukturalne i taborowe oraz zbliżające się mistrzostwa Europy w piłce nożnej istotnie stymulowały rozwój branży kolejowej w Polsce w ostatnich latach. Rok 2011 był szczególnie istotny w tym zakresie. Segment rynku lekkich pojazdów szynowych dzięki inwestycjom taborowym największych polskich miast na czele z Warszawą oraz segment zespolonych pociągów podmiejskich do prędkoŚci 130 i 160 km/h dzięki inwestycjom urzędów marszałkowskich i kolei regionalnych przyniosły znaczącą porcję zamówień i kontraktów dla całej branży kolejowej. Nie bez znaczenia były tez projekty modernizacyjne taboru kolejowego szczególnie w zakresie lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych – tłumaczy dyrektor zarządzający firmy Knorr-Bremse Jacek Biłas.
Knorr-Bremse Polska zaprojektował i dostarczył systemy hamulcowe do tramwajowych projektów Bydgoskiej PESY w Warszawie, Gdańsku, Szczecinie i Szegedzie oraz elektrycznych pociągów zespolonych dla SKM w Warszawie, Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, województwa małopolskiego. Wspólnie z firmą NEWAG Knorr-Bremse zaprojektował systemy hamulcowe do elektrycznych pociągów zespolonych 35WE dla SKM Warszawa oraz autobusów szynowych 219M dla województwa pomorskiego. Nie bez znaczenia są też projekty modernizacji lokomotyw SM42 dla PKP Cargo i EZT EN57 z systemem hamulcowym produkcji Knorr-Bremse.
- Poziom zamówień otrzymanych w roku 2011 pozwala nam, z pewnym optymizmem patrzeć na najbliższą przyszłoŚć i rozwój naszej lokalnej organizacji Knorr-Bremse. W związku z znaczącym wzrostem liczby eksploatowanych na rynku polskim urządzeń naszej produkcji istotną przestrzeń do dalszego rozwoju widzimy w obsłudze serwisowej w okresie pogwarancyjnym. Dlatego też jednym z najważniejszych celów Średnioterminowych jest rozbudowa lokalnego Centrum Serwisowego oraz podniesienie kwalifikacji naszych pracowników w taki sposób, aby w ciągu najbliższych dwóch lat być w pełni gotowym do pełnego Świadczenia usług serwisowych i napraw naszych urządzeń włącznie z naprawami głównymi – powiedział dyrektor zarządzający firmy Knorr-Bremse Jacek Biłas.
- Dobrze zakończyliŚmy rok 2011 a dzięki zaufaniu, jakim obdarzyli nas nasi klienci oraz dużemu zaangażowaniu i efektywnej pracy naszego personelu patrzymy pełni optymizmu na najbliższe lata - dodał Jacek Biłas.
- Pomimo niestabilnej sytuacji w Europie priorytet dla inwestycji kolejowych w najbliższych latach w Polsce wydaje się być przesądzony. Ten ogólnogospodarczy aspekt dodatkowo pozwala optymistyczne postrzegać przyszłoŚć – podsumował dyrektor Biłas.