Przyszłościowe rozwiązania systemowe dla światowych rynków transportu kolejowego Knorr-Bremse to: produkty poprawiające bezpieczeństwo, niezawodność, efektywność techniczną i ekonomiczną na kolei, portfolio produktów poszerzone o pomocnicze systemy zasilania pokładowego, pakiety usług RailServices dostosowane do potrzeb klienta.
„Knorr-Bremse – Kreatywne Systemy – Globalnie”
To motto, pod którym Knorr-Bremse zaprezentuje portfolio swoich pionierskich produktów na tegorocznych targach InnoTrans. Knorr-Bremse skoncentruje się na rozwiązaniach zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niskie koszty eksploatacji. Knorr-Bremse zaprasza do odwiedzenia stoiska nr 104 w hali 1.2.
W odpowiedzi na obecne oraz przyszłe wymagania rynku, Knorr-Bremse produkuje i rozwija systemy hamulcowe, drzwiowe, klimatyzacji oraz systemy zasilania pomocniczego. Są to innowacyjne produkty prezentujące najwyższą światową jakość, które w połączeniu z zapewnianą przez KB RailServices opieką gwarancyjną i pogwarancyjną oraz ogromną wiedzą i doświadczeniem, stanowią najlepszą odpowiedź na potrzeby lokalnych rynków, zarówno dla producentów pojazdów jak i operatorów.
Systemy hamulcowe
Dzięki ponad 100-letniemu doświadczeniu oraz zdobytej wiedzy, Knorr-Bremse prezentuje się jako pionier w technologii systemów hamulcowych. Jako światowy lider, firma oferuje wysoce zintegrowane, inteligentne systemy oparte na sprawdzonych rozwiązaniach dla pełnej kontroli i regulacji dynamicznych sił hamowania w pojazdach szynowych. Knorr-Bremse posiada doświadczenie zarówno w zakresie kompletnych systemów, jak i poszczególnych komponentów, dzięki czemu jest w stanie łączyć swoje produkty w celu stworzenia najbardziej skutecznych i dopasowanych rozwiązań.
Przykładem takiego rozwiązania jest moduł sterowania hamulca z funkcją niskiej temperatury, zaprojektowany dla ambitnego chińskiego projektu kolei dużych prędkości CRH380B. Moduł sterowania hamulca zdolny jest do działania w temperaturach nawet do minus 40° C, co znacznie poszerzy obszary geograficzne, w których może być stosowany. Dotychczas Knorr-Bremse dostarczył lub posiada w księdze zamówień kilka tysięcy jednostek podstawowej wersji tego modułu. To jest to, co jest rozumiane jako „sprawdzona technologia”.
Ponadto, Knorr-Bremse po raz pierwszy oferuje system przygotowania i dostarczania sprężonego powietrza, składający się z kompresora i osuszacza powietrza, na rynek przewozów towarowych w Ameryce Północnej (AAR). Oba produkty zostały opracowane i dostosowane z myślą o maksymalnej niezawodności, trwałości przy wydłużonych cyklach międzyprzeglądowych. Sprężarka bezolejowa VV1000-T jest efektem rozwoju bardzo udanej serii sprężarek VV-T, których sprzedano już ponad 13 000. Jest to pierwsza sprężarka wysokiej wydajności dla ciężkich pociągów towarowych, która funkcjonuje całkowicie bez oleju i została opracowana specjalnie na potrzeby rynku amerykańskiego. Dzięki całkowitemu brakowi obecności oleju w systemie, części układu hamulcowego cieszą się dłuższą żywotnością.
Osuszacz powietrza LD-1000 wyposażony w sprawny system wstępnego filtrowania, posiada także innowacyjny system sterowania, który optymalizuje wymagania regenerowanego powietrza. W przypadku obu jednostek, cykle międzyprzeglądowe zostały znacznie wydłużone w porównaniu z tradycyjnymi produktami.
Na targach Innotrans Knorr-Bremse zaprezentuje również nowe produkty, które wkrótce zadebiutują na rynku. Są one dostosowane do potrzeb klientów i trendów rynkowych oraz koncentrują się na optymalizacji bezpieczeństwa, efektywności ekonomicznej i niezawodności pojazdów szynowych.
Na targach zaprezentowany zostanie także nowy system przeciwpoślizgowy MGS3, stosowany do zapewnienia krótkiej drogi hamowania nawet w przypadku niskiej przyczepności na śliskich szynach oraz nowy system piasecznic, który w zależności od prędkości dozuje piasek tak, by dostarczany był pomiędzy koło i szynę znacznie efektywniej.
Platforma sterowników ESRA Evolution, która opiera się na sprawdzonym systemie elektronicznego sterowania hamulca ESRA, oferuje maksymalną integrację interfejsu, lepszy dostęp do konserwacji i serwisowania oraz łatwiejsze i szybsze uaktualnianie oprogramowania dla użytkowników.
Systemy drzwiowe
Nowy system drzwi wejściowych Generation 4, przygotowany przez oddział Knorr-Bremse IFE, zapewnia niższe koszty instalacji, wysoką niezawodność w połączeniu z obniżonymi kosztami eksploatacji, zachowując jednocześnie wysoki poziom komfortu dla pasażerów poprzez ulepszone tłumienie hałasu oraz izolację cieplną. W porównaniu do swojego poprzednika nowy system wymaga niższej przestrzeni zabudowy na pojeździe, podczas gdy ilość komponentów i całkowita waga zostały zmniejszone prawie o połowę. System posiada także imponującą odporność prowadnicy na brud i kurz.
Kompletny System drzwiowy E4 dla pociągów regionalnych i miejskich, składający się z płatów drzwiowych, napędu i stopnia wysuwnego będzie prezentowany podczas InnoTrans. Opatentowany system prowadnic stopnia wysuwnego eliminuje powolny ruch powodujący zakleszczenie stopnia oraz umożliwia niezawodne wykrywanie obciążenia.
Systemy HVAC
Oddział Knorr-Bremse Merak zaprezentuje swoją wiedzę z zakresu systemów klimatyzacji ze specjalnym samooczyszczającym systemem filtrowania piasku, który wykorzystuje impulsy sprężonego powietrza do samooczyszczania się filtrów z piasku. System ten został specjalnie zaprojektowany do pracy w warunkach ekstremalnych, pomaga osiągnąć cykle międzyprzeglądowe systemu klimatyzacji odpowiadające cyklom międzyprzeglądowym systemu utrzymania kompletnego pojazdu, nawet w regionach pustynnych. System zastosowany będzie w projekcie Haramain High Speed Railway w Arabii Saudyjskiej, do którego Knorr-Bremse dostarcza także systemy hamulcowe oraz system drzwi wejściowych.
Zasilanie
Oddział Knorr-Bremse Microelettrica Scientifica, wiodący dostawca elektronicznych i elektromechanicznych podzespołów sterowania dla zastosowań w pojazdach kolejowych, zaprezentuje na targach InnoTrans segment podzespołów sterowania. Bezobsługowy, energooszczędny ECOSystem mierzy zużycie energii i dostarcza informacje do systemu zarządzania pociągiem. Wraz z przejęciem na początku roku firm PCS Power Conventer Solutions i Transtechnik GmbH & Co KG, Knorr-Bremse poszerzył swoją ofertę o systemy elektryczne, które odgrywają kluczową rolę w systemach zasilania pokładowego w nowoczesnych pojazdach szynowych.
Knorr-Bremse zaprezentuje nowe koncepcje także w tym segmencie na targach InnoTrans.
Produkty zasilania pomocniczego dostępne będą na stoisku Knorr-Bremse nr 104 w hali 1.2. Microelettrica Scientifica zaprezentuje także inne swoje produkty na swoim stoisku nr 228 w hali 17, a dwie nowe firmy z dziedziny wysokowydajnych systemów zasilania pokładowego przedstawią swoje portfolio na stoiskach 212 i 214, również w hali 17.
Pakiety usług RailServices dostosowane do potrzeb klienta
Knorr-Bremse RailServices oferuje na całym świecie innowacyjne i konkurencyjne rozwiązania dla produktów i pojazdów w całym okresie ich eksploatacji. Rozwiązania te zawierają odpowiednio dostosowane do potrzeb klienta pakiety usług serwisowych, przeglądów i modernizacji systemów hamulcowych oraz pokładowych we wszystkich rodzajach pojazdów transportu szynowego. Podczas targów RailServices przedstawi poszerzoną ofertę produktową, a także swoje najnowsze rozwiązania, które umożliwią trwałe obniżenie kosztów eksploatacji.
Grupa Knorr-Bremse jest wiodącym na świecie producentem układów hamulcowych do pojazdów kolejowych. Od ponad 100 lat jest pionierem w rozwoju, produkcji, marketingu oraz obsłudze nowoczesnych systemów hamulcowych. W sektorze systemów kolejowych portfolio produktów zawiera również inteligentne systemy drzwiowe, systemy HVAC, pomocnicze systemy zasilania, komponenty i systemy sterowania, wycieraczki, jak również drzwi platformowe, materiały cierne i systemy wspomagania maszynisty. Knorr-Bremse oferuje także symulatory jazdy i systemy e-learningowe do optymalnego szkolenia załogi. W sektorze pojazdów użytkowych asortyment obejmuje kompletne systemy hamulcowe z systemów wspomagania kierowcy, a także amortyzatory drgań skrętnych, rozwiązania związane z układem napędowym, systemy sterowania i transmisji dla poprawy efektywności energetycznej i oszczędności paliwa.