Partnerzy serwisu:
Pasażer

KM: Wciąż niewiele nowego taboru do Otwocka i Dęblina

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
KM: Wciąż niewiele nowego taboru do Otwocka i Dęblina
fot. KM
Grudniowe zmiany w rozkładzie jazdy przyniosły korekty w obsłudze taborowej połączeń realizowanych na linii 7. Koleje Mazowieckie skierowały tam więcej Impulsów, a mniej Flirtów. Trzon obsady wciąż stanowią jednak jednostki EN57 po modernizacji.

Jak zwrócili nam uwagę Czytelnicy, z biegiem lat na obsługiwanym przez Koleje Mazowieckie fragmencie linii 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk pojawiło się stosunkowo niewiele nowego taboru. Połączenia realizowane przez samorządową spółkę pomiędzy Warszawą a Dęblinem są obsadzane w większości jednostkami EN57 po modernizacji. To pojazdy, których produkcja rozpoczęła się w latach 60. XX w.

Nowego taboru jest teraz nieznacznie więcej

Jak wynika z danych przesłanych nam przez spółkę, wraz z grudniową zmianą grafiku połączeń nowego taboru na tej trasie nieznacznie przybyło. – W ostatnich dniach rozkładu jazdy 2023/2024 obsługiwaliśmy na linii komunikacyjnej R7 w dni robocze 19 pociągów taborem innym niż zmodernizowane pojazdy EN57. Z kolei w rozkładzie jazdy 2024/2025 w dni robocze taborem innym niż zmodernizowane EN57 obsługiwanych jest 20 pociągów – wskazuje Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.

Posługuje się ona liczbą kursów, a nie ich par. Oznacza to, że aktualnie w każdym z kierunków podróżni mają do dyspozycji 10 połączeń, które są realizowane nowszymi zespołami trakcyjnymi. Są to jednostki ER160 Flirt produkcji Stadlera i 45WE Impuls z nowosądeckiego Newagu.

Mniej Flirtów, więcej Impulsów

Znacznie ubyło przy tym Flirtów, przybyło zaś Impulsów. Do 14 grudnia planowa obsada zakładała 17 kursów realizowanych jednostkami ER160 i tylko dwa obsługiwane 45WE. – W rozkładzie 2024/2025 jest to 10 pociągów obsługiwanych przez pojazdy Flirt ER160 oraz 10 przez pojazdy 45WE Impuls – usłyszeliśmy w Biurze Prasowym KM.

Przewoźnik nie odpowiedział wprost na nasze pytanie o plany dotyczące zmiany taboru na tej trasie w kolejnych latach. Dodajmy, że zgodnie z zapowiedziami województwa mazowieckiego z końca zeszłego roku w perspektywie 2030 r. planuje ono uruchomić nowe, dodatkowe pociągi przyspieszone Warszawa – Dęblin. Ma to nastąpić po dostawach nowych pojazdów dla własnego przewoźnika.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe

Jakub Rösler 17 grudnia 2024

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Pasażer

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Roman Czubiński 10 grudnia 2024

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe

Jakub Rösler 17 grudnia 2024

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Pasażer

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Roman Czubiński 10 grudnia 2024

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5