Koleje Mazowieckie podsumowują zmiany w ofercie na trasie Łódź – Drzewica – Radom. Przewoźnikowi, który współpracuje w tym zakresie z Łódzką Koleją Aglomeracyjną, udało się skrócić czas na przesiadkę do pięciu minut w czterech z siedmiu przypadków. Dobre wyniki osiągnięto zwłaszcza w kierunku Radomia.
Niedawno
Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapewniła nas, że chce nadal rozwijać ofertę połączeń przesiadkowych z Łodzi do Radomia realizowaną wspólnie z Kolejami Mazowieckimi. – Cały czas współpracujemy z łódzkim przewoźnikiem – deklaruje także Donata Nowakowska, rzecznik prasowy KM. Podkreśla, że w nowym rozkładzie jazdy, który wszedł w życie w minioną niedzielę 12 grudnia, skomunikowania są w większości przypadków dogodne.
W większości przypadków na przesiadkę wystarcza 5 minut Podróżni jadący z Łodzi w kierunku Radomia mogą skorzystać z trzech skomunikowanych połączeń. W każdym z przypadków przesiadka trwa tylko pięć minut. To czas zupełnie wystarczający, by przejść do drugiego składu na małej drzewickiej stacji, a brak konieczności oczekiwania na dalszy kurs wpływa pozytywnie na czas przejazdu całej trasy, który wynosi obecnie ok. 2 godz. 15 min, licząc od dworca Łódź Fabryczna do stacji o nowej nazwie Radom Główny. W niektórych porach dnia konieczna jest przy tym dodatkowa przesiadka w Koluszkach.
Nieco gorsze wyniki osiągnięto w przypadku połączeń w kierunku Łodzi. Pierwsze poranne skomunikowanie wymaga 38 minut oczekiwania. – Niestety z uwagi na pociągi jadące w kierunku Radomia KM nie mogą przyjechać wcześniej na skomunikowanie z poprzednim kursem ŁKA – tłumaczy nasza rozmówczyni. Później możliwe są jeszcze trzy połączenia przesiadkowe, w przypadku których w Drzewicy trzeba spędzić od 5 do 22 minut.
Liczba kursów w dni robocze bez zmian, ale wzrasta w weekendy – W weekendy dodatkowo uruchamiany jest bezpośredni pociąg ŁKA z Łodzi do Radomia – przypomina Donata Nowakowska. Wspomniana para kursów została zrealizowana po raz pierwszy w minioną niedzielę. Dodajmy, że w najbliższym czasie wbrew wstępnym zapowiedziom
nie zostaną natomiast uruchomione pociągi PKP Intercity, które połączyłyby miasta leżące na trasie Lublin – Poznań – Szczecin, w tym Łódź i Radom. Pojawią się one w rozkładzie jazdy nie wcześniej niż w grudniu 2024 r.
Warto też zauważyć, że – inaczej niż zapowiadała ŁKA – liczba skomunikowań pomiędzy KM i ŁKA w Drzewicy pozostanie taka sama jak w poprzednim rocznym rozkładzie jazdy. Spółki zrealizują wspólnie siedem połączeń przesiadkowych, licząc w obu kierunkach łącznie, a nie dziewięć – chyba że w wyliczeniach uwzględnić kursujące jedynie w soboty i niedziele bezpośrednie kursy ŁKA.