Na początku maja Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na obsługę komunikacji autobusowej ze stacji Modlin do portu lotniczego w Modlinie i z powrotem. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w przetargu, którego wyniki mają być znane w najbliższych dniach, wpłynęły tylko dwie oferty.
Do Kolei Mazowieckich wpłynęły dwie oferty na obsługę komunikacji autobusowej między stacją kolejową Modlin a portem lotniczym Warszawa Modlin. Tańszą ofertę złożyła firma Warbus sp. z o.o. z Warszawy. Cena zaproponowana w ofercie to 7,53 mln zł brutto. Drugą ofertę złożyła firma Bus&Truck Service sp. z o.o. Wartość oferty to 8,99 mln zł brutto.
Przetarg ogłoszony przez spółkę Koleje Mazowieckie obejmuje świadczenie usługi komunikacji autobusowej obejmującej przewóz osób na trasie stacja kolejowa Modlin - Terminal Mazowieckiego Terminalu Lotniczego Warszawa Modlin. Długość obsługiwanej trasy z terminalu do stacji kolejowej Modlin to 5,8 km, natomiast ze stacji kolejowej Modlin do terminalu to 5,55 km. Kursy mają odbywać się trasą: Terminal MPL Warszawa Modlin - droga Gen. Wiktora Thommee, ul. J. I. Kraszewskiego - ul. Mieszka I - stacja kolejowa Modlin i z powrotem. Kursy mają być prowadzone w dni robocze i świąteczne. Usługa musi być świadczona przy wykorzystaniu przynajmniej dwóch fabrycznie nowych autobusów, wyprodukowanych w 2011 lub w 2012 roku, do tej pory nieeksploatowanych.
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia dwóch rezerwowych autobusów, w tym jednego na stałe stacjonującego w MPL Warszawa Modlin. Autobusy będą będą musiały być dostosowane do kolorystyki zewnętrznej zgodnie z przyjętymi zasadami malatury Kolei Mazowieckich. Autobusy mają pomieścić maksymalnie do 70 pasażerów. Liczba kursów w okresie obowiązywania umowy wynosi w przybliżeniu 179 tys.
Przetarg obejmuje trzyletni okres prowadzenia przewozów komunikacją autobusową. Według wicemarszałka województwa mazowieckiego Krzysztofa Grzegorza Strzałkowskiego, trzyletni okres pozwoli województwu na zabezpieczenie się na wypadek, gdyby nie udało się przyspieszyć procesu uzyskiwania decyzji środowiskowej, której brak blokuje budowę torów prowadzących do portu lotniczego w Modlinie.