Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kłodzko – Międzylesie: Całkowite zamknięcie trasy na 1,5 miesiąca
fot. Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgKłodzko Nowe
Zarządca infrastruktury kolejowej przedstawia kolejne szczegóły dotyczące zaplanowanych na jesień prac na trasie do Międzylesia i Czech. Przerwa w ruchu będzie konieczna nie tylko na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, ale i pomiędzy Kłodzkiem a Międzylesiem. Roboty są częścią przygotowań do uruchomienia szybkich pociągów z Gdyni do Pragi.

W czerwcu PKP PLK poinformowały o zaplanowanej na wrzesień i październik przerwie w ruchu na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki. Niedawno spółka ogłosiła, że w związku ze staraniami o skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Wrocławiem a granicznym Międzylesiem do wartości poniżej 100 minut przeprowadzi prace również na dalszym fragmencie tej samej linii nr 276 – pomiędzy Kłodzkiem i Międzylesiem. Teraz wiemy już, że również tam konieczne będzie odwołanie wszystkich pociągów.

Ruch ustanie na dwóch odcinkach trasy

– Prace, dzięki którym skróci się przejazd pociągów na trasie Wrocław – Międzylesie, wymagają wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej na odcinkach Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki oraz Kłodzko – Międzylesie – potwierdza Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przerwa w ruchu oznacza także utrudnienia dla przewoźników towarowych. Pasażerowie Kolei Dolnośląskich mają natomiast korzystać z jednego połączenia autobusowego na całym odcinku Strzelin – Kamieniec – Kłodzko – Międzylesie – Lichkov (Republika Czeska).

Regionalny operator nie będzie zatem utrzymywać połączeń kolejowych na odcinku od Kamieńca do Kłodzka, który nie zostanie całkowicie wyłączony z eksploatacji. Jak wskazała przedstawicielka PKP PLK, konieczność wprowadzenia komunikacji zastępczej będzie występować pomiędzy 2 września a 16 października. Po zakończeniu inwestycji na wybranych odcinkach prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wzrosnąć do 120 km/godz.

Spory kontrakt dla Dolkomu

Znamy już także wykonawcę robót. – Z początkiem lipca podpisaliśmy umowę z firmą Dolkom – usłyszeliśmy w PKP Polskich Liniach Kolejowych. Wartość zadania przekracza 117 mln zł.

Zmniejszenie skali utrudnień dla podróżnych ma przynieść równoczesne prowadzenie remontu ok. 10-kilometrowego odcinka innej trasy w tym samym rejonie – wychodzącej z Kłodzka w kierunku Kudowy-Zdroju. Choć do przesiadki do autobusów zastępczych zmuszona będzie większa grupa pasażerów, komplikacje będą trwać stosunkowo krótko. Przewoźnicy, Koleje Dolnośląskie i PKP Intercity, nie poinformowali jeszcze o szczegółowej organizacji komunikacji zastępczej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaj jako owad? Studencki konkurs na projekt nowoczesnego pojazdu

Zintegrowany transport

90 procent trasy gnieźnieńskiej wąskotorówki bez ruchu

Infrastruktura

Zobacz również:

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Tabor i technika

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Michał Szymajda 10 marca 2024

PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Tramwaj jako owad? Studencki konkurs na projekt nowoczesnego pojazdu

Zintegrowany transport

90 procent trasy gnieźnieńskiej wąskotorówki bez ruchu

Infrastruktura

Zobacz również:

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Tabor i technika

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Michał Szymajda 10 marca 2024

PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5