Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Klimczak: Rozpoczynamy rozmowy na temat KDP Poznań – Berlin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Klimczak: Rozpoczynamy rozmowy na temat KDP Poznań – Berlin
Fot. M. SzymajdaBerlińska stacja HBF
Na spotkaniu z moim niemieckim odpowiednikiem – ministrem Vissingiem poruszyłem temat konieczności budowy szybkiej linii do Berlina. Polska musi być częścią europejskiej siatki połączeń dużych prędkości.

– Rozpoczęliśmy ze stroną niemiecką rozmowy na temat możliwości budowy linii dużych prędkości, która w przyszłości połączyłaby Poznań z Berlinem i byłaby połączona z zaplanowaną do budowy linią Y. Przez 9 ostatnich lat nikt takich rozmów z Niemcami nie prowadził. Jest dla nas oczywiste, że polska sieć KDP musi mieć w przyszłości łączność z europejską siecią szybkiej kolei – powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Jego zdaniem, obecna sieć kolejowa łącząca Polskę i Niemcy nie jest idealna. Na całej trasie z Warszawy do Poznania i dalej w kierunku Frankfurtu nad Odrą i Berlina maksymalna prędkość to 160 km/h.

– Mamy bardzo duże wzrosty liczby pasażerów w pociągach do Niemiec, co mówi także Janusz Malinowski, także tutaj potrzeba zupełnie nowej infrastruktury – dodał minister. Plany budowy linii są jednak na razie odległe. Na początku Polska będzie budować krajowy Y i brakujące odcinki linii kolejowych, takie jak Podłęże – Piekiełko, czy odcinek do Rzeszowa.

– O tym trzeba zacząć rozmawiać, jest oczywiste, że linia dużych prędkości musi łączyć się z europejską siecią – dodał.

Klimczak rozmawiał także z Niemcami o elektryfikacji linii kolejowych. – Takie działania są konieczne nie tylko w wypadku linii, których elektryfikacja trwa, ale także innych, które w naszej opinii są konieczne, by poprawić komunikację z Polską zarówno dla przewoźników pasażerskich, jak i kolejowych – powiedział.

Na razie wiemy, że w  końcu 2026 roku gotowa będzie elektryfikowana przez Niemców linia od Berlina do granicy pod Szczecinem (chociaż mówi się już powszechnie, że termin ten jest mało realny) i krótki odcinek, który będzie prowadzić ze Zgorzelca do Goerlitz. Z tego pierwszego niemal na pewno skorzystają elektryczne pociągi Kolei Dolnośląskich. Czy pojedzie tam także PKP Intercity? Zadaliśmy pytania spółce i czekamy na odpowiedzi.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Infrastruktura

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Jacek Płaza 01 stycznia 2024

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

Infrastruktura

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

inf. pras oprac. JM 09 października 2023

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Infrastruktura

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Tomasz Śniedziewski 23 września 2023

Zobacz również:

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Infrastruktura

Rozwój kolei dużych prędkości w Turcji

Jacek Płaza 01 stycznia 2024

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

Infrastruktura

Jest dofinansowanie z CEF dla projektu KDP Warszawa - Łódź

inf. pras oprac. JM 09 października 2023

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Infrastruktura

KDP jako fundament sukcesu hi-tech na Tajwanie

Tomasz Śniedziewski 23 września 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5