Partnerzy serwisu:
Biznes

Klimczak: Nowe linie do Rzeszowa i Kielc nadal w rządowym planie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
09-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Klimczak: Nowe linie do Rzeszowa i Kielc nadal w rządowym planie
fot. M. SzymajdaPociąg IC na stacji Warszawa Wschodnia
- W Polsce będziemy mieć sieć szybszych i lepszych połączeń kolejowych. Drogi do tego prowadzące będą różne. Z jednej strony będziemy budować szybką kolej, z drugiej – powstaną nowe, brakujące odcinki linii. Zrobimy też wszystko, aby po dzisiaj istniejących liniach można było jeździć szybciej – powiedział podczas konferencji prasowej Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Konferencja poświęcona była zakupowi przez PKP Intercity 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych Newagu. – Kupujemy bardzo nowoczesne pociągi, które będą służyć zwłaszcza Polsce wschodniej. Dzięki ich zakupowi w prosty sposób przyspieszymy pociągi, które połączą miasta wojewódzkie i stolice z mniejszymi ośrodkami. Pokazujemy, że o pasażera z tych regionów chcemy walczyć już teraz – powiedział Klimczak.

– Krótsze czasy przejazdów i przyspieszenie pociągów będzie w każdej części kraju. W przeciwieństwie jednak do naszych poprzedników nie będę przenosił kolejowej stolicy Polski do Baranowa – dodał odnosząc się do anulowania niektórych planów, które przewidywały prowadzenie nowych linii przez zaplanowane przez PiS lotnisko.

Szprychy do Rzeszowa i Kielc nadal w planie rządu

– Zapewniam i uspokajam, że wszystkie te nowe linie kolejowe, na które się czeka najbardziej: z Rzeszowa i Kielc do stolicy kraju i z innych części Polski, będą budowane. Nie będziemy ich jednak prowadzić do Baranowa, tylko do Warszawy, lub do stolic poszczególnych regionów – dodał. Po chwili jeszcze raz zapewnił, że linia Łętownia – Rzeszów powstanie.

Wówczas szacowany czas przejazdu ze stolicy przez Lublin do Rzeszowa skróci się do około 200 minut. Obecnie najszybsze (jedna para dziennie) Pendolino kursuje między miastami w 3 godziny i 50 minut, czyli w 230 minut, przy czym możliwe będzie skrócenie czasu przejazdu w ciągu 2-3 lat o około 10 do 15 minut, ze względu na podniesienie prędkości na CMK i inne prace w okolicy Krakowa.

"Proza życia"

– Ja i moje ministerstwo, w przeciwieństwie do naszych poprzedników, nie mówię a robię – dodał i podał przykład tunelu pod Łodzią (minister pochodzi z łódzkiego).
– Dużo było opowieści o szybkiej kolei, która łączyłaby całą Polskę, a nie potrafili (PiS – dop. red.) zwykłego tunelu pod Łodzia wydrążyć. Obecnie inwestycja ma około 70% zaawansowania, a ja w grudniu zastałem martwy projekt, nawet w połowie nie zrealizowany – powiedział.

– Szanowni państwo. Do tej pory mówiono bardzo dużo o liniach na 250 km/h, czy na 300 km/h. Takie linie powstaną, ale trzeba też zająć się prozą życia polskich pasażerów. PKP Intercity kupuje właśnie nowoczesne pojazdy, które będą mogły kursować po liniach niezelektryfikowanych i sprawić, że nie będziemy czekali na zmianę trakcji tam gdzie już istnieje sieć trakcyjna. To w prosty sposób skróci podróże – dodał.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie poolu taborowego CPK

Tabor i technika

Nie będzie poolu taborowego CPK

Jakub Rösler 08 lipca 2024

CPK wznawia wykupy gruntów w ramach PDN

Prawo i polityka

CPK wznawia wykupy gruntów w ramach PDN

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2024

Wild kontra Lasek – starcie w sprawie CPK

Prawo i polityka

Wild kontra Lasek – starcie w sprawie CPK

Roman Czubiński 11 maja 2024

PZPB: CPK będzie potrzebny. Zamiast odwoływać, ustalmy harmonogram

Infrastruktura

O’Leary: CPK? Wspieramy rząd Donalda Tuska

Infrastruktura

O’Leary: CPK? Wspieramy rząd Donalda Tuska

Mateusz Kieruzal 05 maja 2024

Zobacz również:

Nie będzie poolu taborowego CPK

Tabor i technika

Nie będzie poolu taborowego CPK

Jakub Rösler 08 lipca 2024

CPK wznawia wykupy gruntów w ramach PDN

Prawo i polityka

CPK wznawia wykupy gruntów w ramach PDN

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2024

Wild kontra Lasek – starcie w sprawie CPK

Prawo i polityka

Wild kontra Lasek – starcie w sprawie CPK

Roman Czubiński 11 maja 2024

PZPB: CPK będzie potrzebny. Zamiast odwoływać, ustalmy harmonogram

Infrastruktura

O’Leary: CPK? Wspieramy rząd Donalda Tuska

Infrastruktura

O’Leary: CPK? Wspieramy rząd Donalda Tuska

Mateusz Kieruzal 05 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5