Partnerzy serwisu:
Biznes

KIO wyklucza Eco-Bazę. Rażąco niska cena na przebudowę stacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
24-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
KIO wyklucza Eco-Bazę. Rażąco niska cena na przebudowę stacji
Fot. MotortramDąbrowa Górnicza Strzemieszyce - tu akurat widok na lokomotywownię
Firma Eco Baza została wybrana na wykonawcę przebudowy stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce dzięki najniższej cenie. Po odwołaniu firmy Skanska, Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że była ona rażąco niska.

Przedmiotem zamówienia w rozpisanym przez PKP PLK przetargu było wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Prace te będą prowadzone w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.” Budżet PKP PLK w tym zamówieniu wyniósł 16,92 mln zł brutto. O inwestycji pisaliśmy tutaj.

Jak informowaliśmy w styczniu, udział w przetargu zgłosiło 10 oferentów. Ponieważ wszyscy zaoferowali 72-miesięczny okres gwarancji, o wyborze decydowała cena. Najtańszą ofertę złożyła firma Eco-Baza Przedsiębiorstwo Wielobranżowe z Żagania, które zaproponowało cenę 11,76 mln zł brutto. Oferta była znacząco niższa od kosztorysu, oraz od drugiego w kolejności oferenta – Skanska, która zaproponowała cenę 16,54 mln zł brutto. Podsumowanie ofert można znaleźć tutaj.

PLK wybrała ofertę firmy Eco Baza, ale z tą decyzją nie zgodziła się Skanska. Odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej, zarzucając konkurentowi zaniżenie ceny, niezgodności oferty z wymaganiami SIWZ w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia przez podmioty trzecie i nieaktualnego odpisu z KRK.

Jak informuje "Rynek Kolejowy" rzeczniczka KIO Magdalena Grabarczyk, w sprawie zapadł wyrok uwzględniający odwołanie i nakazujący zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty, odrzucenie oferty Eco Bazy i dokonanie ponownej oceny ofert. – Potwierdzony został zarzut dotyczący rażąco niskiej ceny oferty – dodaje rzeczniczka Izby. Inwestor musi zatem od nowa przeprowadzić procedurę wyboru zwycięzcy.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Spór o prace na LCS Terespol

Infrastruktura

Spór o prace na LCS Terespol

Martyn Janduła 05 lipca 2017

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Formalizm postępowania i jego konsekwencje dla wykonawców

Komentarze

Wadium a konsorcjum

Prawo i polityka

Wadium a konsorcjum

Wojciech Merkwa 21 lutego 2017

Zobacz również:

Spór o prace na LCS Terespol

Infrastruktura

Spór o prace na LCS Terespol

Martyn Janduła 05 lipca 2017

Przetarg KM nie faworyzuje Stadlera. KIO oddaliła odwołania

Tabor i technika

Formalizm postępowania i jego konsekwencje dla wykonawców

Komentarze

Wadium a konsorcjum

Prawo i polityka

Wadium a konsorcjum

Wojciech Merkwa 21 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5