Partnerzy serwisu:
Kadry

Kim są maszyniści LHS -u?

Dalej Wstecz
Autor:

PKP LHS

Data publikacji:
20-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP LHS

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Kim są maszyniści LHS -u?
– Lokomotywy to siła i moc. Jeśli ma się pod ręką 6000 koni mechanicznych, to musi być ciekawe prowadzenie takiego pojazdu. Czasem praca oczywiście może być nieco nużąca, ale są przecież też przerwy w pracy – mówi o pracy maszynisty Andrzej Szuppe.

Pasja od pokoleń

– W pracy na kolei najciekawsze dla mnie było to, że mój tata – maszynista, który także był synem kolejarza, miał dużo wolnego. Wtedy kiedy pracował, nie było go w domu przez kilkanaście godzin, ale za to potem miał długi wypoczynek. Mam tak zorganizowane życie, że kiedy wypada wolne, to jest to dla mnie pewnego rodzaju święto – opowiada Andrzej Szuppe. - Miesięcznie jest do przepracowania 160-170 godzin, dni wolnych jest sporo, a ja mogę wykorzystać je na własne sprawy. W pracy maszynisty trzeba być czujnym, trzeba słuchać lokomotywy, obserwować jej pracę, a czasem jest potrzeba, aby zajrzeć do jej silnika - dodaje.

Również w przypadku Marcina Jędrzejaka, będącego w najmłodszej grupie wiekowej maszynistów zatrudnionych w PKP LHS, zamiłowanie do pracy na kolei zostało przekazane „w genach”. Marcin Jędrzejak jest absolwentem technikum elektrycznego. Warto dodać, że w trakcie pracy w PKP LHS podjął zaoczne studia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Niedawno uzyskał tytuł magistra politologii. – Pracuję w drużynach trakcyjnych od sześciu lat, a w LHS-ie od 2004 roku. W tym roku zdałem egzamin i zostałem maszynistą. Wcześniej pracowałem w biurze, ale wydaje mi się, że praca w drużynach trakcyjnych jest najciekawsza. Ścieżka zawodowa dla zawodu maszynisty jest ciężka, ale udało mi się z powodzeniem zakończyć całą procedurę – tłumaczy Marcin Jędrzejak.

Dzień pracy maszynisty

Każda służba rozpoczyna się dla maszynisty podobnie. Najpierw trzeba przejść test na stan trzeźwości, następnie dyspozytor wydaje kartę pracy, na której zawarte są informacje o numerze lokomotywy i relacji pociągu, potem maszyniści dowiadują się, czy wydano nowe ogłoszenie dotyczącą jego pracy lub wprowadzono w kursowaniu pociągów.

Podczas spotkania z drużyną kończącą służbę, następuje wymiana szeregu uwag i informacji dotyczących stanu technicznego lokomotyw, a następnie wykonuje się oględziny pojazdu. Wtedy też maszynista zapoznaje się z treścią zapisów w książce pokładowej, w której potwierdza przyjęcie lokomotywy. Kolejny ważny element przygotowania do jazdy to zapoznanie się z dokumentacją pociągową i rozkazami pisemnymi, które wydawane są od dyżurnych ruchu. Dotyczą one najczęściej ograniczeń prędkości, prac prowadzonych na torach itd. Proces przejęcia lokomotywy trwa około pół godziny. Dla wprawionych maszynistów jest to czynność oczywista, ale jakże ważna.

Służba trwa maksymalnie 12 godzin, a w tygodniu do przepracowania jest zwykle 36 lub 48 godzin. W PKP LHS dobrze układa się współpraca między kierownictwem sekcji a maszynistami. Dzięki temu maszyniści, mogą zgłaszać uwagi do indywidualnego rozkładu czasu pracy.

Planiści układający harmonogramy pracy w miarę możliwości starają się ułożyć plan pracy tak, aby potrzeby maszynistów były uwzględniane. Muszą być jednak zachowane odpowiednie normy
czasu pracy i potrzeby przewozowe spółki. Maszyniści dużo pracują także w nocy. Czasami zdarza się, że jest to więcej niż połowa służb. Po każdej przepracowanej służbie maszynista ma zapewniony przewidziany regulaminem odpoczynek.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie spółki PKP LHS

Biznes

Zmiany w zarządzie spółki PKP LHS

PKP S.A. 30 września 2024

Nowy prezes LHS. Prokuratura bada nieprawidłowości za poprzednika

Prawo i polityka

PKP LHS z rekordem w pierwszym półroczu

Biznes

PKP LHS z rekordem w pierwszym półroczu

inf. pras./Redakcja 11 lipca 2024

TIRy z Ukrainy przejechały torami LHS do Sławkowa

Infrastruktura

TIRy z Ukrainy przejechały torami LHS do Sławkowa

Mikołaj Kobryński 12 grudnia 2023

PKP LHS otwiera nowy terminal przeładunkowy

Infrastruktura

PKP LHS otwiera nowy terminal przeładunkowy

Mikołaj Kobryński 30 listopada 2023

Rekordowy wynik finansowy PKP LHS

Biznes

Rekordowy wynik finansowy PKP LHS

inf. pras 26 lipca 2023

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie spółki PKP LHS

Biznes

Zmiany w zarządzie spółki PKP LHS

PKP S.A. 30 września 2024

Nowy prezes LHS. Prokuratura bada nieprawidłowości za poprzednika

Prawo i polityka

PKP LHS z rekordem w pierwszym półroczu

Biznes

PKP LHS z rekordem w pierwszym półroczu

inf. pras./Redakcja 11 lipca 2024

TIRy z Ukrainy przejechały torami LHS do Sławkowa

Infrastruktura

TIRy z Ukrainy przejechały torami LHS do Sławkowa

Mikołaj Kobryński 12 grudnia 2023

PKP LHS otwiera nowy terminal przeładunkowy

Infrastruktura

PKP LHS otwiera nowy terminal przeładunkowy

Mikołaj Kobryński 30 listopada 2023

Rekordowy wynik finansowy PKP LHS

Biznes

Rekordowy wynik finansowy PKP LHS

inf. pras 26 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5