W zakładach Solarisa trwa jeszcze produkcja Tramino dla Brunszwiku w Niemczech. Niebawem jednak zaczną powstawać pojazdy dla budowanej sieci tramwajowej w Olsztynie. – Już w połowie lipca zbudujemy pierwsze pudło oraz wózek, które będą przechodziły testy wytrzymałościowe – mówi Paweł Stankiewicz z Solarisa. Zasadnicza produkcja ma ruszyć na jesieni.
Tramino jeżdżą już po Poznaniu i Jenie. Teraz Solaris jest w trakcie realizacji kontraktu na osiemnaście tramwajów dla Brunszwiku. Prace są przeprowadzane w Środzie Wielkopolskiej, gdzie odbywa się spawanie szkieletu i wózków oraz w Poznaniu – tutaj całkowicie zabudowywany jest szkielet pojazdu. W tym roku ruszyć ma budowa tramwajów dla Olsztyna, a Solaris ma na oku kolejne zamówienia.
Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Ile czasu zajmuje budowa nowego tramwaju?
Paweł Stankiewicz, Dyrektor Produkcji Pojazdów Szynowych, Solaris Bus & Coach: Wszystko zależy od tego, jaki to model. Orientacyjnie można powiedzieć, że sam montaż, nie licząc spawania pudeł, to około 30 dni. Oczywiście czas ten można skrócić przy odpowiednim obłożeniu – można wprowadzić większą ilość załogi, dodatkową zmianę produkcyjną, ale wymogi kontraktowe tego na razie nie wymagają.
Jakie są moce produkcyjne zakładu?
W poznańskim zakładzie przy Wieruszowskiej jesteśmy w stanie wyprodukować ok. 50 tramwajów rocznie. Obecnie realizujemy kontrakt dla Brunszwiku i niebawem zaczynamy produkcję tramwajów dla Olsztyna. Analizujemy też rynek bardzo aktywnie i przygotowujemy się do kilkunastu przetargów. Obecnie złożyliśmy ofertę w przetargu do Aten.
Kiedy rusza produkcja Tramino Olsztyn?
Jeszcze w tym roku. Budowę pierwszego pojazdu rozpoczynamy na przełomie października i listopada, natomiast już w połowie lipca zbudujemy pierwsze pudło oraz wózek, które będą przechodziły testy wytrzymałościowe. Dostawy gotowych tramwajów są przewidziane na okres od czerwca do października 2015 r.
Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl