Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kiedy powstanie zaplecze techniczne Kolei Mazowieckich w Radomiu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kiedy powstanie zaplecze techniczne Kolei Mazowieckich w Radomiu?
fot. MS, Rynek Kolejowy
Choć Koleje Mazowieckie wycofały się z pomysłu zakupu dziesięciu dwuczłonowych zespołów trakcyjnych dla regionu radomskiego, to w Radomiu powstanie baza techniczna mazowieckiego operatora.

Jeden z mazowieckich radnych – Wojciech Zabłocki – zapytał zarząd województwa o przyszłość radomskiego projektu taborowego. W jego ramach planowany był zakup dziesięciu dwuczłonowych zespołów trakcyjnych i budowa zaplecza do obsługi zarówno nowego, jak i starszego taboru. Wiadomo już, że dziesięciu nowych ezt nie będzie i Koleje Mazowieckie zakończą projekt taborowy realizowany ze Stadlerem na 61 zespołach trakcyjnych. Za to wciąż aktualne są plany budowy bazy technicznej w Radomiu.

Jak poinformował zarząd województwa mazowieckiego, pojazdy utrzymywane w punkcie będą obsługiwać relacje: Radom – Drzewica, Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Wartka i Radom – Warszawa. W Radomiu serwisowane będą elektryczne zespoły trakcyjne. Chodzi w dużej mierze o zmodernizowane EN57. Nowoczesne Flirty, które kupują teraz Koleje Mazowieckie przeznaczone będą na trasy, które nie kończą biegu w Radomiu i będą serwisowane w nowej bazie w Sochaczewie.

– W 2021 r. roku spółka Koleje Mazowieckie planuje ogłosić postępowanie przetargowe na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę – poinformował urząd marszałkowski. Dodał, że dotąd udało się wydzielić działkę pod bazę z terenów należących do PKP SA, porozumiano się z PKP PLK w sprawie budowy toru, który połączy nowe zaplecze techniczne ze stacją Radom i tor ten zbudowano w III kwartale roku.

– Czas niezbędny do realizacji docelowej inwestycji szacowany jest na ok. 24 miesiące. Termin zakończenia inwestycji uzależniony jest od uzyskania niezbędnych uzgodnień, decyzji oraz pozwoleń – informuje urząd.

W połowie 2021 roku planowane jest otwarcie linii kolejowej nr 8. Trwają intensywne prace na niej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5