Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kiedy pojedziemy szybciej z Warszawy do Olsztyna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kiedy pojedziemy szybciej z Warszawy do Olsztyna?
fot. M. Szymajda
Pomimo powrotu pociągów na linię 216 z Działdowa do Olsztyna, pociągi wciąż kursują dłużej niż przed jej modernizacją. Na linii jest sporo miejscowych zwolnień, głównie z uwagi na niezakończone prace przy przejazdach kolejowych.

Obecnie większość pociągów kursujących między Warszawą a Olsztynem jedzie już przez Nidzicę, a więc po linii 216, modernizowanej od kilku lat. Jeszcze w maju pociągi pokonywały dystans między miastami w czasie 2 godzin i 50 minut, a obecnie, od czerwcowej korekty rozkładu jazdy, najszybszy pociąg poruszający się między stolicą a Olsztynem jedzie w 2 godziny i 39 minut. To wciąż dłużej niż przed modernizacją, kiedy Flirty PKP Intercity jeździły tu nawet w 2 godziny i 28 minut.

Pomimo zakończenia naprawy linii, wykonywanej przez drogowców pod Olsztynem, prędkości przejazdu pociągów nie zachwycają. W końcu maja po linii jeździło się maksymalnie z prędkością 100 km/h z licznymi miejscowymi zwolnieniami. Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK pociesza jednak, że wkrótce będzie znacznie lepiej.

– Na linii kolejowej Działdowo – Olsztyn sukcesywnie włączane są urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych. Pozwala to zwiększać prędkość w tych miejscach. Planowane jest, że do końca czerwca większość punktowych ograniczeń zostanie zniesiona, a pociągi od końca sierpnia przejadą trasę z prędkością do 120 km/h – mówi Martyn Janduła. Dodaje, ze na linii będą miejsca, gdzie będziemy podróżować z prędkością do 140 km/h.

– Zakłada się, że prędkość 140 km/h na odcinku Działdowo – Nidzica będzie możliwa po uzyskaniu certyfikacji urządzeń najpóźniej w grudniu 2020. Wówczas czas przejazdu na trasie Warszawa – Olsztyn skróci się do około 2 godz. dla najszybszych pociągów – dodaje.

Pierwotnie koniec wszystkich prac na linii zapowiadano pierwotnie na drugą połowę 2019 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szlifowanie szyn między Działdowem a Olsztynkiem [zdjęcia]

Infrastruktura

Co słychać na linii Olsztyn – Olsztynek?

Infrastruktura

Co słychać na linii Olsztyn – Olsztynek?

Jakub Madrjas 10 sierpnia 2018

Powstają nowe przystanki w Olsztynie

Fotorelacje

Powstają nowe przystanki w Olsztynie

inf. pras. 07 lipca 2018

Zobacz również:

Szlifowanie szyn między Działdowem a Olsztynkiem [zdjęcia]

Infrastruktura

Co słychać na linii Olsztyn – Olsztynek?

Infrastruktura

Co słychać na linii Olsztyn – Olsztynek?

Jakub Madrjas 10 sierpnia 2018

Powstają nowe przystanki w Olsztynie

Fotorelacje

Powstają nowe przystanki w Olsztynie

inf. pras. 07 lipca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5