Na razie żaden ze zmodernizowanych wagonów Combo nie został przekazany do PKP Intercity. Przewoźnik cierpliwie czeka na koniec procesu homologacyjnego nowej konstrukcji.
Umowę dotycząca przebudowy i modernizacji wagonów 111A do standardu Combo zawarto między Pesą a PKP Intercity wiosną 2018 roku. Produkcja opóźniała się jednak, także z uwagi na liczne zmiany proponowane przez zamawiającego i uzgadnianie ich z wykonawcą. Nie należy się temu dziwić: takich pojazdów w swoim taborze PKP Intercity dotąd nie miała. I nie ma ich do tej pory. Dlaczego?
– PKP Intercity wprowadzi do eksploatacji wagony Combo w najbliższym z możliwych terminów po ich odbiorze. Dotychczas spółka nie otrzymała dokumentacji potwierdzającej zakończenie procesu homologacji. Wykonawca realizuje kontrakt, zatem szczegóły dot. zaawansowania może podać Pesa Bydgoszcz – napisała rzeczniczka spółki PKP Intercity Katarzyna Grzduk. Napisaliśmy więc do Pesy.
– Proces homologacji pierwszego wagonu Combo zakończy się w październiku, modernizacja kolejnych jest w toku, dostawy będą realizowane sukcesywnie od listopada – powiedział Maciej Grześkowiak. Dodał, że to skomplikowany projekt i że wkrótce producent pochwali się, jak zaaranżował wnętrze pojazdów. Przypomniał, że przesunięcie pierwotnych terminów dostaw było podyktowane ograniczeniami wynikającymi z pandemii COVID-19, w tym zachwianiem łańcucha dostaw oraz ograniczeń możliwości produkcyjnych.
Nowy typ wagonów, przygotowanych do przewozu niepełnosprawnych, rowerów, z przedziałami dla rodzin i z automatami wendingowymi, PKP Intercity będzie zapewne dołączać do składów od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2020 roku. O testach wagonów Combo w Żmigrodzie
pisaliśmy tutaj.