Pasażerowie PKP Intercity od dłuższego czasu apelują o wprowadzenie oferty Bilet Rodzinny do internetowego systemu sprzedaży biletów oraz do biletomatów. Nie jest znany termin wdrożenia takiego rozwiązania, ale przewoźnik deklaruje, że prace nad taką funkcjonalnością już trwają.
Pasażerowie podróżujący w małej grupie od 2 do 5 osób z przynajmniej jednym dzieckiem (niekoniecznie spokrewnionym) w wieku do 16 lat, mogą skorzystać z 33-procentowej zniżki w pociągach TLK i EIC. Podróżujące dziecko może skorzystać z indywidualnych uprawnień do ulg ustawowych (np. dzięki legitymacji szkolnej zamiast 33% otrzyma standardową 37% zniżkę). Biletu nie można niestety nabyć w systemie e-ic oraz poprzez biletomaty.
Zdaniem pasażerów korzystających z tej ulgi to duże utrudnienie, biorąc pod uwagę konieczność oczekiwania w kolejce do kasy np. z małym dzieckiem.PKP Intercity prowadzi jednak prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu oferty Bilet Rodzinny przez Internet, jednak przewoźnik nie zadeklarował konkretnego terminu zakończenia prac.
– Prace nad uruchomieniem funkcjonalności trwają. Gdy się zakończą niezwłocznie poinformujemy o tym naszych podróżnych. Bilet Rodzinny to nie tylko włączenie w systemie kolejnej grupy zniżek, ale istotne przeprogramowanie, które w jednej transakcji łączy wybór kilku zniżek ustawowych/handlowych oraz grupy miejsc usytuowanych obok siebie – tłumaczy Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Public Relations PKP Intercity.
Obecnie w internetowym systemie sprzedaży, oprócz ulg ustawowych i handlowych, dostępne są oferty: Wcześniej, Bilet Relacyjny, Bilet Świąteczny, Tania Kusztka i BGW/BWE-Specjal. W systemie wciąż brakuje możliwości zakupu biletu na wszystkie międzynarodowe połączenia kolejowe realizowane przez PKP Intercity lub w kooperacji z przewoźnikami zagranicznymi. Bilety w ofertach specjalnych SparDay lub SparNight można nabyć wyłącznie w kasach biletowych przewoźnika.