Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?

Dalej Wstecz
Autor:

Witek

Data publikacji:
17-08-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kępno-Oleśnica: Reaktywacja?
PKP PLK analizuje możliwość przywrócenia ruchu pociągów na fragmencie linii nr 181 pomiędzy Kępnem i Oleśnicą. Wznowienie ruchu na tej trasie w istotny sposób usprawniłoby m.in. ruch pociągów towarowych do i z Dolnego Śląska.

Obecnie linia ta jest formalnie wyłączona z ruchu przez PLK, a na niektórych odcinkach jest już też nieprzejezdna (ruch pasażerski zawieszono na niej w 2002 r.). PLK zastanawia się jednak nad przeprowadzeniem prac rewitalizacyjnych i ponownym włączeniem jej do ruchu. Należy jednak zauważyć, że jeszcze niedawno linia znajdowała się w dobrym stanie technicznym. 3 lata temu na prawie całym 45-kilometrowym odcinku Kępno-Oleśnica prędkość wynosiła 80 km/godz., zatem skala prac remontowych nie byłaby prawdopodobnie zbyt duża.

– Analizujemy możliwość przywrócenia ruchu pociągów na linii 181, na odcinku Kępno-Oleśnica, m.in. w kontekście niezbędnych na ten cel środków. Przywrócenie ruchu pociągów na tym odcinku uwzględnia sytuację na sieci kolejowej w zakresie prowadzonych prac oraz planowanego ruchu pociągów pasażerskich i towarowych. Udrożnienie odcinka Kępno-Oleśnica zwiększyłoby możliwości prowadzenia ruchu pociągów m.in. w czasie przebudowy sąsiednich linii oraz w sytuacjach, gdy obecne linie byłyby np. z przyczyn zewnętrznych, czasowo zamknięte – mówi „RK” Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Uruchomienie przewozów po tej linii byłoby o tyle zasadne, że stanowiłaby ona atrakcyjną alternatywę dla istniejących tras, przede wszystkim jeśli chodzi o ruch towarowy do i z Dolnego Śląska. Trasa przez Opole/Fosowskie będzie już niedługo bardzo mocno obciążona przez Pendolino, a jednotorowe trasy Oleśnica – Grabowno – Ostrów Wlkp. i Grabowno – Milicz – Krotoszyn (będąca w bardzo złym stanie technicznym) cechują się niedostateczną przepustowością.

Niezależnie od zaadaptowania tej linii dla ruchu towarowego, od wielu lat samorządowcy z powiatów kępińskiego i oleśnickiego walczą – na razie bezskutecznie – o przywrócenie ruchu pasażerskiego na tej trasie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Zobacz również:

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Pasażer

Koniec ruchu regionalnego Kępno – Wieluń

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 października 2015

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Pasażer

Likwidacji pociągu Tarnowskie Góry – Kępno nie będzie

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Pasażer

Wieluń: Półtora miesiąca bez pociągów

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Infrastruktura

Do Sycowa wrócą pociągi towarowe

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2015

Kolejne wielkopolskie dworce otwarte dla podróżnych

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Infrastruktura

Ostrzeszów – Kluczbork: Będzie mniej stacji, ale wyższa prędkość

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 kwietnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5