Komisja Europejska formalnie wyraziła zgodę na połączenie Eurostar International i belgijskiego Thalys Group. Ich fuzja otwiera drogę dla polaczeń KDP z Wielkiej Brytanii do Niemiec.
O tym, że Komisja Europejska nie będzie sprzeciwiać się fuzji dwóch kolejowych firm wiedzieliśmy już w końcu marca. Teraz formalnie zostało to dookreślone. Dwie firmy widzą w połączeniu szansę na zdobycie nowych pasażerów.
W najbliższych planach jest uruchomienie pociągów Eurostar z Londynu do Kolonii, Düsseldorfu i Dortmundu. Obecne Eurostar wykonuje bezpośrednie kursy między London St. Pancras i Paryżem, Brukselą, Amsterdamem i Rotterdamem oraz sezonowo do Marsylii i Bordeaux. Thalys łączy Paryż z Kolonia, Düsseldorfem, Essen, Akwizgranem, Antwerpią, Amsterdamem i Brukselą. Obaj przewoźnicy uruchamiają nawet do 112 połączeń dziennie, przewożąc ponad 18 mln pasażerów rocznie.
Już w lutym brytyjski minister transportu Grant Shapps zapowiedział w rozmowie z dziennikiem „Daily Mail” uruchomienie polaczeń z UK do Niemiec, a nawet do Hiszpanii, Włoch, Austrii, Portugalii i Hiszpanii.
Łącznie Eurostar i Thalys obecnie uruchamiają 112 pociągów dziennie. Łącznie z usług korzysta średnio około 18,5 miliona pasażerów rocznie. Na razie trwają dyskusje, czy po połączeniu firm operator będzie się nazywać Eurostart czy Green Speed. Więcej na temat szczegółów
planowanego połączenia piszemy tutaj.