Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

KDP z Czech do Polski. Czesi poszukują twórcy studium wykonalności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
KDP z Czech do Polski. Czesi poszukują twórcy studium wykonalności
fot. M. SzymajdaCzeski pociąg Pendolino
Správa železnic – czeski odpowiednik PKP Polskich Linii Kolejowch – rozpisała przetarg na studium wykonalności szybkiej magistrali kolejowej dla połączenia Pragi z Polską. Odrzucono już jeden z wariantów przyszłego połączenia.

Przetarg czeski urząd ogłosił na początku listopada. Wstępnie oceniono, że dokument, który będzie stanowił podstawę do określenia konkretnej trasy czeskiego KDP i wykupu gruntów, będzie wart 20 milionów koron, czyli w przeliczeniu, około 3,4 mln zł. Dokument ma też dać odpowiedz na pytanie, ile KDP do polskiej granicy będzie kosztować.

Do tej pory wstępnie dyskutowano możliwość trasowania linii w dwóch wariantach: przez Liberec (z wejściem linii do Polski na wysokości Świeradowa Zdroju) oraz przez Hradec Kralowe (być może z wykorzystaniem linii z Sędzisławia do Trutnova). Obecnie wiadomo, że linia do Polski przez Liberec (który dodatkowa ma nienajlepsze połączenie kolejowe z Pragą) nie powstanie.

Projekt oznaczono sygnaturą RS5. Po stronie czeskiej ma powstać 160 kilometrów linii. Ocenia się, że jej budowa pochłonie od 86 do 152 miliardów koron, w zależności od tego na jaką prędkość swojego KDP zdecydują się Czesi.

Budowa RS5 nie będzie miała najwyższego priorytetu u naszych południowych sąsiadów. Najważniejszym projektem dotyczącym KDP jest tam obecnie budowa 23 kilometrowego odcina "Polabi" między miejscowością Běchovice na wschodnich przedmieściach Pragi i miejscowością Poříčany, który będzie częścią szybkiej linii Praga – Brno. Wyższy priorytet mają też budowa KDP z Pragi w kierunku czeskiej granicy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5