Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KD: Nie ma problemów z taborem na linię do Czech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-11-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KD: Nie ma problemów z taborem na linię do Czech
W grudniu ma wystartować bezpośrednie połączenie Szklarskiej Poręby z czeskim Libercem. Powstały jednak wątpliwości, czy oddelegowane do obsługi międzynarodowej trasy jednostki Kolei Czeskich będą mogły przekroczyć polską granicę. Koleje Dolnośląskie zapewniają, że uruchomienie bezprzesiadkowych kursów nie jest zagrożone, a czeski tabor dojedzie do Szklarskiej Poręby bez przeszkód.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Koleje Dolnośląskie mają uruchomić w połowie grudnia bezpośrednie połączenie ze Szklarskiej Poręby Górnej do czeskiego Liberca realizowane wspólnie z Kolejami Czeskimi (České dráhy). Po stronie czeskiej pojawiły się jednak wątpliwości, czy ostatecznie realizacja kursów będzie możliwa ze względów formalnych. Pociągi mają być bowiem obsługiwane spalinowymi jednostkami serii 840, które nie są dopuszczone do ruchu na polskiej sieci kolejowej.

 – Kraj liberecki, który zamawia kursy, twierdzi co prawda, że to [dopuszczenie do ruchu] nie jest jego problemem i zależy wyłącznie od przewoźnika, ale o trudnościach wie i przygotowuje rozwiązania alternatywne – poinformował we wtorek informacyjny portal idnes.cz.

 – Jeżeli przewoźnik albo jego [polski] partner ogłosi, że nie będzie w stanie spełnić zobowiązań umownych i realizować połączeń zgodnie z założonym rozkładem jazdy, kraj liberecki będzie aktywnie poszukiwał rozwiązań, które zminimalizują utrudnienia dla pasażerów – powiedział portalowi Pavel Blažek z zależnego od samorządu przedsiębiorstwa Korid, które jest organizatorem transportu na terenie kraju libereckiego.

Wnioski rozkładowe zostały przyjęte

Koleje Dolnośląskie zapewniają jednak, że uruchomienie połączenia nie jest zagrożone. – Na linii do granicy pociągi pojadą po torach dwóch operatorów infrastruktury: Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei (na całej długości polskiej trasy) oraz PKP PLK (na stacji Szklarska Poręba Górna). DSDiK poinformował KD, iż nie ma przeszkód formalnoprawnych przed wjazdem tego typu taboru na tory samorządowe. PKP PLK przyjęła do rozkładu wpisane trasy pociągów wraz z planowanym taborem – uspokaja Justyna Stachniewicz, specjalista ds. marketingu i promocji KD.

 – Wjazd do pierwszej stacji granicznej w myśl Miejscowych Porozumień Granicznych nie wymaga szczegółowych dopuszczeń – tłumaczy przedstawicielka przewoźnika – ale jeśli okazałoby się, że jest taka konieczność, to uzyskanie dopuszczeń leży po stronie czeskiego właściciela taboru – zaznacza. KD nie zamierzają więc zmieniać dotychczasowych planów taborowych i do Szklarskiej Poręby dotrą jednostki 840 RegioSpider, a także – w sytuacjach awaryjnych – tzw. „motoraki” serii 810.

Nowa kasa, nowe bilety i takt w rozkładzie jazdy

Nie zmieniły się też założenia rozkładu jazdy. Trasę obsługiwać mają trzy pary pociągów całorocznych i sześć kolejnych obsługiwanych w sezonie turystycznym. W dniach i godzinach szczytu pociągi mają odjeżdżać ze Szklarskiej Poręby w równym, godzinnym takcie (zgodnie z powszechną praktyką obowiązującą w Republice Czeskiej). – Niestety, ze względu na zróżnicowanie parametrów taboru poszczególnych przewoźników, na razie nie udało się zorganizować w ten sposób ruchu po stronie polskiej – mówi Justyna Stachniewicz.

Dobrą dla podróżnych wiadomością jest objęcie korzystną taryfą przygraniczną nie tylko ciągu Szklarska Poręba – Liberec, ale także dwóch odgałęziających się od niego linii lokalnych: Smržovka – Josefův Důl i Tanvald – Železný Brod. Bilety będzie można kupić u obsługi pociągu lub w nowo otwartej kasie KD na dworcu Szklarska Poręba Górna.


Za pomoc w przygotowaniu materiału dziękuję Petrowi Špetlákowi. Korzystałem m.in. z artykułu Jana Sůry – Vlaky do Polska jsou v ohrožení. Za hranice nemůžou bez povolení, który ukazał się na łamach portalu idnes.cz, i z którego pochodzą cytaty zamieszczone w niniejszym tekście.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Zintegrowany transport

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Witold Urbanowicz 30 marca 2016

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Pasażer

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

KD: Do Szklarskiej Poręby wjadą czeskie 840

Pasażer

KD: Do Szklarskiej Poręby wjadą czeskie 840

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2015

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

Tabor i technika

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

iDNES, 1 lutego 2010 02 lutego 2010

Zobacz również:

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Zintegrowany transport

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Witold Urbanowicz 30 marca 2016

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Pasażer

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

KD: Do Szklarskiej Poręby wjadą czeskie 840

Pasażer

KD: Do Szklarskiej Poręby wjadą czeskie 840

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 09 grudnia 2015

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

Tabor i technika

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

iDNES, 1 lutego 2010 02 lutego 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5