Partnerzy serwisu:
Pasażer

KD: Do Szklarskiej Poręby wjadą czeskie 840

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-12-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
KD: Do Szklarskiej Poręby wjadą czeskie 840
Koleje Dolnośląskie poinformowały dziś, że zostanie zachowana zagrożona ciągłość ruchu na przejściu granicznym Szklarska Poręba Jakuszyce – Harrachov. Komunikację pomiędzy Polską a Czechami zapewnią zgodnie z pierwotnymi założeniami czeskie jednostki serii 840.

W ostatnich dniach ważyły się losy znacznej części połączeń międzynarodowych obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie. W poniedziałek dolnośląski urząd marszałkowski poinformował, że osiągnięto porozumienie w sprawie połączeń do Drezna, ale wciąż nierozstrzygnięta była kwestia problemów formalno-prawnych związanych z obsługą zaplanowanej trasy Szklarska Poręba – Jakuszyce – Harrachov – Liberec.

Bezpośrednie połączenie Szklarskiej Poręby ze stolicą kraju libereckiego zaplanowane było już kilka miesięcy temu. Przewoźnikiem po stronie czeskiej miały być Koleje Czeskie (České dráhy, ČD), które miały zapewnić także niezbędny do obsługi linii tabor. Na międzynarodowe kursy wystawiane miały być spalinowe jednostki Stadlera serii 840, które nie są eksploatowane w Polsce.

Kilka tygodni temu czeskie media, m.in. portal iDnes.cz, a potem także polskie Centrum Zrównoważonego Transportu, poinformowały jednak o komplikacjach z wjazdem tych pojazdów do Polski.

Wina po stronie Czechów czy Polaków?

Koleje Dolnośląskie najpierw utrzymywały, że uruchomienie połączeń nie jest zagrożone, potem wskazały jednak, że to strona czeska powinna zadbać o dopuszczenie swoich pojazdów do ruchu na krótkim polskim odcinku trasy. Równolegle ČD opublikowały zmienioną tabelę rozkładu jazdy trasy Liberec – Szklarska Poręba, która zakładała, że ruch na odcinku granicznym nie będzie prowadzony w ogóle. Czeski przewoźnik twierdził, że wina takiego stanu rzeczy leży po stronie polskiej i informował, że nie przewiduje się prowadzenia komunikacji zastępczej za odwołane pociągi.

KD wskazywały natomiast, że nawet w przypadku nierozwiązania problemów formalnych możliwe jest utrzymanie ciągłości ruchu dzięki dolnośląskim jednostkom SA134, które mogą kursować po torach w obu krajach.

RegioSpidery jednak wjadą na polskie tory

Wszytko wskazuje jednak na to, że zastosowanie scenariusza awaryjnego nie będzie konieczne. – Połączenia na odcinku Harrachov – Szklarska Poręba Górna będą realizowane od 13 grudnia 2015 r. pojazdami serii 840 – poinformowała nas dzisiaj Justyna Stachniewicz, specjalista ds. marketingu i promocji Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik nie opublikował jeszcze na swojej stronie internetowej dokładnego rozkładu jazdy, ale rozkład PKP PLK zakłada wciąż kursy w pełnej relacji Szklarska Poręba Górna – Liberec wykonywane trzy do dziewięciu razy dziennie.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wraz z przejęciem od PR obsługi kolejnej trasy Koleje Dolnośląskie otwierają nową kasę biletową. – W Szklarskiej Porębie Górnej od dnia 11 grudnia 2015 r. zostaje uruchomiona kolejna kasa biletowa Kolei Dolnośląskich. W kasie będzie prowadzona sprzedaż biletów KD i Przewozów Regionalnych. Możliwość uzyskania informacji i nabycia biletu połączona z rosnącą ofertą przewozową będą dobrze służyły mieszkańcom Szklarskiej Poręby i przybywającym gościom – czytamy w krótkim komunikacie w tej sprawie.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Zintegrowany transport

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Witold Urbanowicz 30 marca 2016

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Pasażer

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

KD: Nie ma problemów z taborem na linię do Czech

Tabor i technika

KD: Nie ma problemów z taborem na linię do Czech

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 12 listopada 2015

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

Tabor i technika

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

iDNES, 1 lutego 2010 02 lutego 2010

Zobacz również:

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Zintegrowany transport

Tramwaj z Liberca do Jablonca będzie dłuższy i nadal wąskotorowy

Witold Urbanowicz 30 marca 2016

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Pasażer

KD: Jest plan awaryjny ws. pociągów do Liberca

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 02 grudnia 2015

KD: Nie ma problemów z taborem na linię do Czech

Tabor i technika

KD: Nie ma problemów z taborem na linię do Czech

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 12 listopada 2015

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

Tabor i technika

Połączenie kolejowe z Liberca do Zittau zagrożone

iDNES, 1 lutego 2010 02 lutego 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5