Koleje Śląskie mają nowego szefa marketingu i public relations. Został nim Adam Warzecha, do którego obowiązków należeć będzie również utrzymywanie kontaktów z mediami. Działania podejmowane przez niego w najbliższym czasie związane będą z uruchomieniem połączeń kolejowych, co operator zaplanował na 1 października.
Będą się one koncentrowały na określeniu standardów i utrzymaniu odpowiedniej jakości usług świadczonych przez przewoźnika, który zdecydował o wdrożeniu w spółce, znanego m.in. z lotnictwa pasażerskiego modelu niskokosztowego: - Dzięki temu możliwe będzie zaproponowanie mieszkańcom województwa śląskiego przejazdów koleją w niezłym standardzie i za nieduże pieniądze. Nasze badania pokazują, że pasażerowie oczekują punktualnych, czystych pociągów z uprzejmą obsługą, a nie promocji i reklamy i to właśnie chcemy im zapewnić - zapowiada Warzecha.
Koleje Śląskie nie zamierzają całkowicie rezygnować z promocji, będzie ona jednak ściśle powiązana z usługami. Spółka planuje wprowadzenie przejrzystego systemu informacji pasażerskiej, którego najważniejszym elementem będzie opracowywany właśnie prosty do zapamiętania rozkład jazdy (pociągi będą odjeżdżały w ustalonym takcie o określonej porze np. co 15, 30 lub 60 minut), a także wyświetlana i aktualizowane na bieżąco na peronach i w wagonach informacja o godzinie przybycia pociągu do poszczególnych stacji. Operator pracuje też obecnie z innymi przewoźnikami nad zasadami wzajemnych rozliczeń związanych z wprowadzeniem wspólnego biletu kolejowego, dzięki czemu pasażerowie nie będą się musieli zastanawiać, w której kasie kupić bilet.
Adam Warzecha (ur. 1967) pracował poprzednio m.in. w Telewizji Polskiej, Radiu Plus, Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Silesian Air i w Polskim Towarzystwie Wspierania Przedsiębiorczości. Był też rzecznikiem pierwszego marszałka województwa śląskiego, a obecnie eurodeputowanego Jana Olbrychta, którego współpracownikiem jest w dalszym ciągu. Jest też radnym, wiceprzewodniczącym rady miasta Katowice. Ostatnio pracował w Urzędzie Miejskim w Będzinie, gdzie zajmował się wdrożeniem współfinansowanego z funduszu spójności projektu modernizacji komunalnej infrastruktury wodnej i kanalizacyjnej.
Koleje Śląskie Sp. z o. o. to spółka, założona 8 kwietnia 2010 roku, której jedynym wspólnikiem jest Województwo Śląskie, powołana w celu świadczenia usług użyteczności publicznej w zakresie transportu publicznego, której przedmiotem działalności są przede wszystkim kolejowe regionalne przewozy osób i rzeczy oraz świadczenie usług związanych z przewozem. Uruchomienie połączeń kolejowych planowane jest na 1 października 2011 roku na trasie Gliwice-Katowice-Częstochowa oraz 11 grudnia 2011 na trasie Tychy-Katowice-Sosnowiec oraz Gliwice-Bytom. Koleje Śląskie zamierzają uruchamiać w przyszłości kolejne połączenia, jednak konkretne decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte. Wpływ na to będą miały przede wszystkim uwarunkowania natury ekonomicznej.