Władze Katowic zamierzają pozyskać, w ramach perspektywy UE 2014-20, środki inwestycyjne, dzięki którym całkowicie ma się zmienić model obsługi komunikacyjnej centrum miasta. W planach są też m.in. remonty sieci tramwajowej, zakup 140 autobusów i tworzenie węzłów przesiadkowych.
– Realizacja zamierzeń inwestycyjnych w zakresie transportu powiązana jest z planowaną przebudową strefy centralnej miasta i zastosowaniem nowego modelu obsługi komunikacyjnej. Planowane funkcje oraz intensywność zabudowy powodują konieczność zastosowania rozwiązań dla znaczącego wzrostu udziału komunikacji zbiorowej w realizacji obsługi komunikacyjnej obszaru strefy centralnej oraz zmiany struktury parkowania pojazdów. Zakłada się, że podstawowym środkiem transportu będzie komunikacja tramwajowa, uzupełniona komunikacją autobusową, z wykorzystaniem węzłów przesiadkowych pomiędzy komunikacją zbiorową i indywidualną oraz pomiędzy poszczególnymi rodzajami komunikacji zbiorowej – mówi Bogusław Lowak, zastępca naczelnika Wydziału Rozwoju Miasta w UM Katowice.
W zakresie rozwoju komunikacji tramwajowej, Katowice uczestniczą w kontynuacji programu modernizacji infrastruktury tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w ramach projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz infrastrukturą towarzyszącą”, zgłoszonym do MIR w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres zadań inwestycyjnych w tym projekcie, na obszarze Katowic obejmuje następujące przedsięwzięcia:
• Modernizacja torowiska tramwajowego linii 6/41 w Katowicach od Wesołego Miasteczka do Pętli Zachodniej przy Stadionie Śląskim;
• Modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Kościuszki od Al. Górnośląskiej do wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Św. Jana Katowicach,
• Modernizacja końcowego odcinka linii 6 i 16 w Katowicach Brynowie,
• Modernizacja torowiska w ciągu ul. Gliwickiej od przystanku tramwajowego „Lisa” do granic Miasta Katowice z Chorzowem,
• Modernizacja torowiska na odcinku od Placu Wolności do Katowickiego Rynku,
• Modernizacja połączenia tramwajowego Katowic z Sosnowcem (ul. Wiosny Ludów i Sosnowiecka),
• Modernizacja torowiska na odcinku od Pętli Słonecznej do Ronda w Katowicach,
• Modernizacja torowiska wbudowanego w jezdnię ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach.
• Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ul. Wiosny Ludów oraz skrzyżowania z ulicami Lwowską, Bednorza i Obrońców Westerplatte (Plac Powstańców Śląskich) w Katowicach.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl