Maszynista zginął, a kilka osób zostało rannych w poważnym wypadku kolejowym w Auggen na trasie w dolinie Renu – informują niemieckie media. Przyczyną zdarzenia był ogromny fragment betonowego mostu, który spadł na tory.
Pociąg szwajcarskiego przewoźnika BLS Cargo wyruszył w czwartek wieczorem z Fryburga do Włoch. Przewoził ciężarówki i ich kierowców przez Alpy. Już po 35 kilometrach jazdy na linii kolejowej w dolinie Renu doszło do wypadku.
Przyczyną zdarzenia był ogromny fragment betonowego mostu, który spadł na tory. Maszynista nie był już w stanie zahamować na czas pociągu towarowego, uderzając z pełną siłą w przeszkodę. Zderzenie było tak gwałtowne, że betonowa część mostu została przesunięta na kilka metrów, a pociąg częściowo się wykoleił.
Straż pożarna pospieszyła na miejsce wypadku, aby uratować maszynistę i kilku kierowców ciężarówek z wraku. Pomoc przyszła jednak za późno dla prowadzącego skład. Pozostali doznali obrażeń.
Według informacji Federalnego Inspektoratu Policji Weil am Rhein w wagonie za lokomotywą znajdowało się dziesięciu kierowców ciężarówek. – Większość została lekko ranna – ujawniono w oświadczeniu. Trasa między Fryburgiem a Bazyleą będzie prawdopodobnie zamknięta do poniedziałku rano. Ruch zastępczy będzie odbywać się autobusami.
Aktualizacja z godz. 12:30. Szczegóły wypadku
Jak podaje miejscowy Baden Zeitung, pociąg transportował dziesięć ciężarówek z Fryburga do Novary we Włoszech. Podróżujący w wagonie za lokomotywą kierowcy zostali początkowo uwięzieni. Jednego, najciężej rannego, zabrano do szpitala helikopterem ratunkowym. Dwóch innych kierowców odniosło niewielkie obrażenia, a siedmiu pozostałych, bez obrażeń, było w stanie samodzielnie opuścić pociąg. Ciało maszynisty wciąż znajduje się w poważnie uszkodzonej lokomotywie i nie można go wyciągnąć, dopóki nie zostanie zakończone dochodzenie policyjne.
Krótko przed zdarzeniem dwa pociągi pasażerskie minęły miejsce wypadku. Osiem minut wcześniej przejechał ICE 373 zmierzający do Bazylei, a pięć minut wcześniej Regional Bahn (RE 5342), zmierzający do Offenburga.
Jak ustaliły miejscowe służby, oderwana 140-tonowa betonowa płyta, która zawaliła się na tory, to element wiaduktu będącego w trakcie rozbiórki. 270 metrów dalej na południe budowany jest bowiem nowy obiekt nad torami w ramach projektu modernizacji kolei w dolinie Renu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.