Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Katastrofa kolejowa w Danii. Znamy prawdopodobną przyczynę [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

2 stycznia o godzinie 7:35 na moście kolejowo-drogowym Storebælt, położonym nad cieśniną Wielki Bełt, doszło do katastrofy kolejowej. 3 stycznia duńska policja poinformowała o 8 śmiertelnych ofiarach wypadku.

[aktualizacja]

Wiemy, że w katastrofie wzięły udział dwie połączone ze sobą spalinowe jednostki trakcyjne IC4, które jechały w relacji Odense – Kopenhaga. Pociągi te obecnie są powoli wycofywane z ruchu w Danii. Znalazły nabywcę w Rumunii. 3 stycznia rano duńska policja poinformowała, że bilans ofiar śmiertelnych katastrofy wzrósł, niestety, do 8 osób.

Wbrew wcześniejszym informacjom obecnie jest niemal pewne, że pociąg pasażerski uderzył w pustą naczepę, która spadła z platformy pociągu towarowego na tory, lub wysunęła się w skrajnię jadącego w przeciwną stronę pociągu. Fragmenty naczepy wbiły się w czoło pociągu, a kłonice na niej umieszczone zdemolowały kabinę maszynisty i część pasażerską pierwszego z wagonów. Na chwilę przed zderzeniem maszynista pociągu pasażerskiego hamował awaryjnie, co prawdopodobnie obniżyło liczbę ofiar. Trudno wyobrazić sobie skalę katastrofy, gdyby pociąg z licznymi podróżnymi wpadł do wzburzonego morza.

W noc poprzedzającą katastrofę, z uwagi na silny wiatr przeprawę zamknięto dla ruchu aut i pociągów, jednak rano, pomimo trwającego bardzo silnego sztormu, zezwolono na ruch pociągów "niewrażliwych na wiatr". Nie wiadomo dlaczego pociąg z naczepami pokrytymi plandeką za taki uznano. Na moście możliwy jest ruch pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną 180 km/h.

Katastrofa nad Wielkim Bełtem

Pierwsze informacje mówiły o tym, że do wypadku doszło w efekcie rozerwania się materiału naciągniętego na naczepy od tirów, transportowanych na pociągu towarowym. Są to specjalne naczepy, tzw. firanowe, gdzie plandekę rozsuwa się metalowymi pionowymi prowadnicami. W części naczep znajdowały się skrzynki z butelkami piwa.
  
Na dwutorowej linii we fragment uszkodzonej naczepy miał wjechać jadący w przeciwną stronę pociąg pasażerski. Stalowe belki wbijały się kolejno w czoło pociągu osobowego, powodując poważne zniszczenie czoła pierwszego wagonu. To prawdopodobnie tu znajdowały się ofiary śmiertelne.

W pobliskiej miejscowości Nyborg utworzono centrum ewakuacyjne dla ofiar wypadku. O godzinie 11 duńska policja potwierdziła informacje o 6 zabitych i 16 rannych w wypadku.

Obecnie na Bałtyku i Morzu Północnym panuje sztorm, nad cieśniną wiatr jest bardzo porywisty. Być może to warunki atmosferyczne wpłynęły na rozerwanie się plandeki na wagonie pociągu towarowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5