Wszystkie drużyny konduktorskie Przewozów Regionalnych zostały wyposażone w mobilne terminale do płatności kartą. Pasażerowie korzystający z pociągów tego przewoźnika nie muszą mieć przy sobie gotówki, aby kupić bilet.
– Na pokładzie każdego pociągu Polregio, których dziennie uruchamiamy średnio 1900, zapłacimy także kartą płatniczą. Nasze drużyny konduktorskie od ponad roku posiadają najnowocześniejsze w Polsce terminale do sprzedaży biletów, a pod koniec lipca zakończyliśmy wprowadzanie mobilnych urządzeń do płatności kartą. Jesteśmy jednym z czterech pasażerskich przewoźników kolejowych w Polsce, którzy oferują taką możliwość pasażerom – powiedziała Anna Lenarczyk, członek zarządu przewoźnika.
Podobnie jak w PKP Intercity, spółka umożliwia także potwierdzenie tożsamości przy pomocy platformy mObywatel, wprowadzonej przez Ministerstwo Cyfryzacji. W ramach funkcji mTożsamość można bezpiecznie przechowywać i potwierdzać tożsamość za pomocą dowodu osobistego, a także legitymacji szkolnej czy studenckiej, bez potrzeby posiadania przy sobie fizycznego dokumentu.
Proces wprowadzania nowych urządzeń dla potrzeb konduktorów i kierowników pociągów rozpoczął się na początku 2018 roku. „Rynek Kolejowy”
informował o tym w tym miejscu.