W kończącej się perspektywie finansowej UE Warszawa wyda w sumie blisko 3 mld zł na inwestycje tramwajowe i tabor. Na tym nie kończą się jednak ambitne plany Tramwajów Warszawskich, obejmujące m.in. budowę trasy do Wilanowa i nową zajezdnię na Annopolu. Do wymiany pozostaje też jeszcze ok. 250 tramwajów z lat 90.
W kończącej się perspektywie Warszawa kupiła 261 nowych tramwajów. Dostawy krótkich Jazzów i Jazzów Duo w tym i przyszłym roku pozwolą na wymianę 130 niezmodernizowanych stopiątek z lat 1984-87. – W dalszym ciągu będzie jeszcze ok. 250 tramwajów z dostaw z lat 90. Program spółki przy wparciu unijnym jest taki, by te pojazdy zastąpić do 2020-21 r. nowymi tramwajami niskopodłogowymi – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Do kontraktu terytorialnego spółka zgłosiła zakup 120 tramwajów niskopodłogowych.
Tramwaje Warszawskie zamierzają też zbudować nową zajezdnię na Annopolu. – W tej chwili trwa postępowanie przetargowe na koncepcję, zgromadzenie decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej, przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej. Pod koniec 2015 r. będziemy mogli ogłaszać przetarg na wykonanie tej zajezdni – mówi Karos.
Potężnym projektem, o wartości ok. 300 mln zł, jest budowa trasy tramwajowej Dw. Zachodni – Wilanów, będącej w planach miasta już od ponad 20 lat. – Mam nadzieję, że w niedługim czasie ogłosimy na to postępowanie przetargowe – zapowiada Krzysztof Karos. Jak zapowiada, proces przygotowania inwestycji zajmie 2-3 lata, więc przetarg na realizację będzie mógł zostać ogłoszony w 2017 r.
Spółka przymierza się do odbudowy torowiska na Kasprzaka. Tramwaje Warszawskie będą chciały też wyremontować „obwodnicę śródmiejską”, czyli torowiska w ciągu Towarowej, Okopowej, Słomińskiego, mostu Gdańskiego od pl. Zawiszy do ronda Starzyńskiego. Spółka przyznaje, że plan na przyszłą perspektywę jest ambitny. – To jest program na poziomie 2 mld zł – mówi Krzysztof Karos.
Więcej o zamierzeniach inwestycyjnych Tramwajów Warszawskich na portalu Transport-publiczny.pl
Więcej na temat planów budowy linii tramwajowej do Wilanowa będzie można usłyszeć podczas debaty, na którą zapraszają Stowarzyszenie Transportu Publicznego oraz Stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury:
Czy tramwaj rozwiąże problemy komunikacyjne Wilanowa, Ursynowa i Konstancina-Jeziorny?
- Czy inwestowanie w infrastrukturę transportu publicznego w obszarach podmiejskich ma sens?
- Tramwaj czy kolej? Czego potrzebuje południe Warszawy?
- Południowa Obwodnica Warszawy a potrzeby związane z transportem publicznym
- Jak rozwijać dzielnicę Wilanów przewidując rozwój aglomeracji Warszawy w kierunku południowym?
Data: 29 stycznia 2014 r., godz. 14:00
Miejsce: Obiekt Sportowy przy Zespole Szkół Nr 79 im. St. Kostki Potockiego przy ul. Wiertniczej 26 w Warszawie
Więcej informacji - tutaj