Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Kandydaci na prezydenta Krakowa obiecują nowe linie tramwajowe i wzrost roli kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Kandydaci na prezydenta Krakowa obiecują nowe linie tramwajowe i wzrost roli kolei
Kontynuujemy prezentację pomysłów na rozwój transportu publicznego, jakie mają kandydaci na prezydentów największych miast. Tym razem przybliżamy pomysły kandydatów na prezydenta Krakowa.

Na nasze pytania odpowiedzieli urzędujący prezydent Jacek Majchrowski, dwóch innych kandydatów nie związanych z żadną partią polityczną: Tomasz Leśniak (szef inicjatywy „Kraków przeciw Igrzyskom”, która doprowadziła do utrącenia pomysłu organizacji w Krakowie Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022 – krakowianie w majowym referendum zagłosowali przeciw) i poseł Łukasz Gibała (do niedawna związany z Twoim Ruchem), a także kandydatka PO, radna Maria Patena.

Wszyscy kandydaci obiecują budowę nowych linii tramwajowych, wśród nich panuje też praktycznie zgoda, by zwiększać rolę kolei w oparciu o projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Oprócz tego, Majchrowski zapowiada m.in. wyposażanie pojazdów w bezprzewodowy internet, Leśniak chce znaczącego zwiększenia częstotliwości kursowania tramwajów, Patena uważa, że konieczna jest budowa północnej obwodnicy, eliminującej ruch tranzytowy pod Wawelem, a Gibała chce wprowadzić bezpłatną komunikację dla osób płacących podatki w Krakowie.

W jaki sposób zwiększać rolę i znaczenie transportu publicznego w Krakowie na rzecz spadku znaczenia motoryzacji indywidualnej (w tym – w jaki sposób zwiększać dostępność transportu publicznego)?

Jacek Majchrowski: Należy podjąć następujące działania: zwiększać ofertę przewozową (częstotliwość kursowania, wydłużanie godzin szczytów komunikacyjnych); wytyczać kolejne bus-pasy; rozwijać systemu sterowania ruchem, by zapewnić komunikacji zbiorowej priorytet (dzięki temu pasażerowie przekonają się, że komunikacją zbiorową szybciej dojadą do celu); rozbudować linie szybkiego tramwaju; budować centra przesiadkowe z parkingami P+R (jest to oferta głównie dla osób podróżujących do Krakowa z aglomeracji); tworzyć Szybką Kolej Aglomeracyjną (to z kolei jest oferta głównie dla osób z szeroko rozumianej aglomeracji krakowskiej); poprawiać komfort podróżowania poprzez modernizację infrastruktury torowej; stosować zachęty finansowe, np. w postaci dywersyfikacji oferty biletowej (np. przystanki biletowe), utrzymywanie na tym samym poziomie biletów okresowych; rozbudowywać ofertę połączeń komunikacyjnych, szczególnie w przypadku nowopowstających osiedli; poprawiać komfortu podróżowania (nowoczesne autobusy i tramwaje, wyposażone choćby z bezprzewodowy internet, nie mówiąc o takich podstawowych rzeczach jak niska podłoga); po przeprowadzeniu analiz opłacalności, należy rozpocząć projekt budowy metra w Krakowie.

Więcej na ten temat na portalu "transport-publiczny.pl"

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5