Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kanada: Chińskie wagony dowożą pasażerów do Montrealu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
08-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kanada: Chińskie wagony dowożą pasażerów do Montrealu
fot. Facebook / CRRC
Linię Montreal – Saint Jerome zaczęły obsługiwać piętrowe wagony produkcji chińskiego giganta CRRC. W stosunku do początkowych planów dostawa pojazdów opóźniła się aż o pięć lat. Ich właściciel, spółka EXO, deklaruje mimo to zadowolenie z pojazdów dostarczonych przez chińskiego kontrahenta.

Producent zapewnia, że dostarczony przez niego tabor jest w pełni zgodny z kanadyjskimi standardami. Kabiny sterownicze w wagonach czołowych są przystosowane do współpracy z różnymi typami lokomotyw EXO. Wagony środkowe mają po 147 miejsc siedzących. Są wyposażone – między innymi – w porty USB, przewijaki w toaletach oraz udogodnienia dla pasażerów z niepełnosprawnościami.

W porównaniu z wcześniej produkowanymi przez CRRC wagonami piętrowymi poszerzono też drzwi wejściowe oraz korytarze. W środku wygospodarowano dodatkowe miejsca do przewozu rowerów i wózków dziecięcych.

Operator zamówił w CRRC łącznie 44 wagony (24 jako zamówienie podstawowe, 20 w ramach prawa opcji). Wagonów sterowniczych jest 8, a przechodnich – 36. Wartość kontraktu to 204 mln dolarów kanadyjskich. Większość tej kwoty pochodzi z budżetu prowincji Quebec.

Wagony piętrowe zostały zamówione przez EXO jeszcze w roku 2017. Dostawy zaplanowano na rok 2019. Z powodu zmian specyfikacji już po zawarciu kontraktu (zamawiający zażądał wprowadzenia modyfikacji, a także zwiększenia odsetku elementów wyprodukowanych w Kanadzie), a następnie – pandemii COVID-19, doszło jednak do opóźnienia dostaw, które rozpoczęły się dopiero w lutym 2022 r. Na domiar złego jeden z pierwszych wagonów uległ w drodze do nowego właściciela wypadkowi.

Linia do Saint Jerome jest najbardziej obciążoną z pięciu tras obsługiwanych przez EXO. Jej długość wynosi ok. 63 km. Obsługujące ją pociągi zatrzymują się na 14 stacjach i przystankach.

Chiński koncern CRRC jest największym na świecie producentem taboru szynowego. Oprócz bardzo chłonnego rodzimego rynku prowadzi ekspansję również w Azji Południowo-Wschodniej, Europie (zwłaszcza na Bałkanach), Ameryce Południowej, a także na kontynencie północnoamerykańskim. Ten ostatni fakt budzi zaniepokojenie części amerykańskich analityków – nie tylko ze względu na częste opóźnienia w dostawach pojazdów, ale także z powodu subsydiowania CRRC przez chiński rząd oraz na możliwe wykorzystywanie działalności koncernu do pozyskiwania tajemnic wojskowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Błyska i miga. Cinova od CRRC na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Błyska i miga. Cinova od CRRC na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 01 października 2024

Zespół trakcyjny CRRC dla Serbii na testach w Czechach

Tabor i technika

Nowe chińskie pociągi CRRC w Serbii i Rumunii

Tabor i technika

Nowe chińskie pociągi CRRC w Serbii i Rumunii

Michał Szymajda 09 maja 2024

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Tabor i technika

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Łukasz Malinowski/ wsp. Michał Szymajda 22 lutego 2024

Chiński pociąg CRRC Sirius rozpoczął testy w Czechach [film]

Tabor i technika

Zobacz również:

Błyska i miga. Cinova od CRRC na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Błyska i miga. Cinova od CRRC na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 01 października 2024

Zespół trakcyjny CRRC dla Serbii na testach w Czechach

Tabor i technika

Nowe chińskie pociągi CRRC w Serbii i Rumunii

Tabor i technika

Nowe chińskie pociągi CRRC w Serbii i Rumunii

Michał Szymajda 09 maja 2024

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Tabor i technika

CRRC pod czujnym okiem Unii Europejskiej po przetargu w Bułgarii

Łukasz Malinowski/ wsp. Michał Szymajda 22 lutego 2024

Chiński pociąg CRRC Sirius rozpoczął testy w Czechach [film]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5