Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

„Kamieńczyk” do Szklarskiej Poręby nie pojechał, bo zabrakło maszynisty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
„Kamieńczyk” do Szklarskiej Poręby nie pojechał, bo zabrakło maszynisty
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPociąg do Szklarskiej Poręby w Poznaniu Gł.
Pociąg „Kamieńczyk" uruchamiany przez Przewozy Regionalne w relacji z Poznań Główny – Szklarska Poręba – Poznań Główny został 3 lipca, w środku sezonu wakacyjnego, odwołany na odcinku z Wrocławia do Szklarskiej Poręby. Wiemy już, że nie ze względów technicznych.

Informację o odwołaniu pociągu otrzymaliśmy 4 lipca rano od rozżalonej pasażerski pociągu. Codziennie na krajowej sieci kolejowej odwoływanych jest z różnych przyczyn przynajmniej kilka pociągów, ale pasażerka przekonywała „RK”, że tym razem powód był bardzo nietypowy. Miało bowiem chodzić o… brak maszynisty, który mógłby poprowadzić elektrowóz z wagonami w kierunku Wałbrzycha, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. Sprawdziliśmy tę informację i… niestety okazało się, że jest ona prawdziwa.

– Bardzo przepraszamy pasażerów za zaistniałe problemy. W związku z tym, że trwa postępowanie wyjaśniające obecnie mogę tylko potwierdzić informację, że 1 lipca w niedzielę, z uwagi na brak zaplanowanej drużyny trakcyjnej, pociąg "Kamieńczyk" z Poznania do Szklarskiej Poręby Górnej został odwołany na odcinku Wrocław Gł. – Szklarska Poręba Górna – Wrocław Gł. W tym dniu pasażerowie mogli kontynuować podróż pociągiem EIC "Śnieżka" spółki PKP Intercity na odcinku z Wrocławia Gł. do Szklarskiej Poręby Górnej oraz ze Szklarskiej Poręby Górnej do Wrocławia Gł. również pociągiem "Śnieżka", na podstawie biletów zakupionych na pociąg "Kamieńczyk" – powiedział Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Czekamy na wyniki postępowania wewnętrznego przewoźnika, ale w tym miejscu warto przypomnieć, że w grudniu 2017 na Dolnym Śląsku kolejarze Przewozów Regionalnych protestowali przeciwko przejęciu obsługi linii Wrocław – Międzylesie przez Koleje Dolnośląskie, argumentując to możliwością utraty miejsc pracy. Takie sytuacje jak ta nie skłonią raczej marszałka województwa dolnośląskiego do przekazywania w ręce Przewozów Regionalnych reaktywowanych linii.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5