Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Już niedługo remont na trasie Warszawa-Gdańsk

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-04-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, Warszawa, 1 kwietnia 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Już niedługo remont na trasie Warszawa-Gdańsk
Wiosną ma się rozpocząć remont zniszczonych torów z Warszawy do Gdańska. Przy okazji dwa przejazdy kolejowe w Białołęce zostaną zastąpione wiaduktami.

Remont linii z Warszawy do Trójmiasta jest z roku na rok przesuwany. Tymczasem pociągi na tej trasie pociągi wloką się niemiłosiernie, czasami nawet do 30-40 km/godz. Najbardziej zniszczone tory są w okolicach stolicy. Docelowo z Warszawy do Gdańska zamiast 4,5 godz. mamy jeździć 2 godz. i 13 min.

Na początek rozpoczną się prace na trasie z Warszawy do Legionowa. Po zakończeniu remontu podróż pociągiem podmiejskim na tym odcinku skróci się z 35 do 20 minut. Jeśli w kwietniu kolejarzom uda się rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę, miesiąc później wzdłuż torów pojawią się robotnicy. Zmiany mają odczuć nie tylko pasażerowie pociągów, ale także wszyscy, którzy przecinają tory drogą. Znikną przejazdy w jednym poziomie, które są często dość niebezpieczne i powodują korki. Zostaną zastąpione wiaduktami. W Warszawie mają być zlikwidowane dwa przejazdy w Białołęce - przy ul. Klasyków (obok stacji Płudy) i przy ul. Mehoffera. Ten drugi będzie przesunięty o 300 metrów na północ. Miasto zamierza bowiem budować nową ulicę, tzw. Mehoffera-bis, która zostanie doprowadzona do Modlińskiej.

Remont torów do Legionowa ma się zakończyć pod koniec 2008 r., a budowa wiaduktów najpewniej rok później. Wciąż nie wiadomo, kiedy cała trasa do Gdańska będzie zmodernizowana. Na razie już o kilka lat opóźniają się remonty pozostałych odcinków. Istnieje groźba, że kolejarze stracą część dotacji unijnej na ten cel.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5