Partnerzy serwisu:
Pasażer

Jutro przekazanie petycji w sprawie pociągów do Skoczowa. A linia jest na liŚcie \"do wycięcia\"...

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Jutro przekazanie petycji w sprawie pociągów do Skoczowa. A linia jest na liŚcie \"do wycięcia\"...
Półtora tysiąca mieszkańców Skoczowa, podpisało petycję o uruchomienie połączenia kolejowego z Bielskiem-Białą i Cieszynem. Tymczasem odcinek do Bielska-Białej znalazł się na liście linii PKP PLK do zamknięcia w grudniu 2013 roku.

Półtora tysiąca podpisów

Petycję "Prośba o przywrócenie pociągów w relacji Cieszyn – Bielsko–Biała przez Skoczów" podpisało przez internet ponad 400 osób. Co więcej, autorzy zebrali przeszło tysiąc odręcznych podpisów pod apelem. –  Patrząc na degradacje komunikacji zbiorowej w  tym rejonie, w relacjach miedzy tymi miastami – likwidacja połączeń przez firmy PKS Cieszyn, PKS Bielsko – Biała oraz obcięcie siatki połączeń firmy Transkom Skoczów, wnoszę postulat o powołanie kolejowej komunikacji miedzy tymi miastami – czytamy w treści petycji.

– Jutro o godzinie 10:00, w Skoczowie w na sali sesyjnej Urzędu Miasta Skoczowa, zostanie przekazana petycja na ręce przedstawiciela Kolei Sląskich, który przyjedzie do Skoczowa. Oprócz petycji, zostanie także złożone pismo przez przedstawiciela RAŚ, w którym zawarli postulaty popierające tą petycje, a także zostały w nim opisane wymierne korzyści dla regiony Śląska Cieszyńskiego, jakie przyniesie, otwarcie tego połączenia – poinformował "Rynek Kolejowy" jeden z autorów petycji Radosław Mrózek.

Burmistrz też jest "za"

Dzisiaj do organizatorów akcji dotarł list burmistrza Cieszyna Mieczysława Szczurka. Zapewnił on, że w pełni popiera postulat o przywróceniu połączeń w relacji Cieszyn – Bielsko–Biała. Burmistrz wysłał w tej sprawie pisma do Kolei Śląskich i śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Tymczasem linia kolejowa nr 190 Bielsko–Biala – Cieszyn na odcinku z Bielska–Białej do Skoczowa została przeznaczona do zamknięcia przez PKP PLK w grudniu tego roku. Zarządca przewidział wstępnie wyłączone jej z ruchu w 2014 r., po potwierdzeniu na bazie popytu od przewoźników. Więcej na temat zamykania linii kolejowych pisaliśmy tuta.


Krótka historia "czasowego wyłączania z ruchu"

25 września 2012 roku "Rynek Kolejowy" jako pierwszy przedstawił wykazy propozycji linii oraz odcinków linii do „zawieszenia” lub likwidacji oraz do „zawieszenia” lub ewentualnego przekazania samorządom. Oba wykazy są dziełem firmy doradczej McKinsey, która opracowywała je dla PKP PLK. Teksty Roberta Wyszyńskiego wraz z dokumentami żródłowymi można znaleźc tutaj (część 1część 2).

Pewien układ sieci został z PLK wynegocjowany i on jest rozwiązaniem dość zrównoważonym. Długość sieci zarządzanej przez PLK wynosiłaby 14-15 tys. km przyznał na kilka dni przed publikacją tekstu w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" wiceminister Andrzej Massel.

Lista poruszyła wielu samorządowców, społeczników, a nawet lokalnych parlamentarzystów. Protesty spotkało umieszczenie na liście choćby linii kolejowej pomiędzy Suwałkami i Sokółką, linii nr 25 Łódź-Dębica, linii Lublin – Lubartów, której modernizacja kosztowała 40 mln złotych, a poseł Szenjfeld chwalił się uratowaniem linii Mirosław Ujski - Piła Główna. Pytano też o przyszłość innych odcinków, na przykład Oleśnica-Gniezno-Chojnice, linii nr 55 Siedlce - Sokołów Podlaski. O protestach samorządów pisaliśmy również tutaj.

Listę komentowali też eksperci. – Co zrobiliśmy marketingowo, żeby przywrócić te linie do życia? Być może trzeba dać tam stawkę dostępu 1 grosz za km? – pytał były członek zarządu PKP SA Jacek Prześluga. Trzeba szukać możliwości w zmianie sposobu obliczania stawek dostępu oraz w restrukturyzacji PKP PLK. Jednym z aspektów tej restrukturyzacji jest propozycja wyłączenia z eksploatacji części linii, w ogóle lub rzadko używanych. Każde skrócenie sieci budzi oczywisty opór mówił Bogusław Kowalski, ekspert Railway Business Forum.

Ostateczna lista linii kolejowych do likwidacji jest krótsza. 14 lutego Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych zatwierdził listę linii kolejowych, które mają zostać wyłączone z eksploatacji w grudniu tego roku. Znalazło się na niej ok. 100 odcinków o łącznej długości ok. 2 tys. kilometrów. Jako pierwszy poinformował o tym "Rynek Infrastruktury". Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przekazano petycję w sprawie pociągów do Skoczowa

Warte uwagi

Przekazano petycję w sprawie pociągów do Skoczowa

Radosława Mrózek 22 lutego 2013

Dni Techniki Kolejowej w Skoczowie

Warte uwagi

Dni Techniki Kolejowej w Skoczowie

Radosław Mrózek 04 czerwca 2013

Nie chcą przejąć dworca w Skoczowie

Infrastruktura

Nie chcą przejąć dworca w Skoczowie

jm, Rynek Kolejowy 23 lutego 2015

Linia 190 nieprzejezdna. Jej zamknięcie było zgodne z prawem

Infrastruktura

Linia 190 nieprzejezdna. Jej zamknięcie było zgodne z prawem

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 06 lipca 2015

Zobacz również:

Przekazano petycję w sprawie pociągów do Skoczowa

Warte uwagi

Przekazano petycję w sprawie pociągów do Skoczowa

Radosława Mrózek 22 lutego 2013

Dni Techniki Kolejowej w Skoczowie

Warte uwagi

Dni Techniki Kolejowej w Skoczowie

Radosław Mrózek 04 czerwca 2013

Nie chcą przejąć dworca w Skoczowie

Infrastruktura

Nie chcą przejąć dworca w Skoczowie

jm, Rynek Kolejowy 23 lutego 2015

Linia 190 nieprzejezdna. Jej zamknięcie było zgodne z prawem

Infrastruktura

Linia 190 nieprzejezdna. Jej zamknięcie było zgodne z prawem

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 06 lipca 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5