Stan Kalifornia i Stadler podpisały umowę na sześć dodatkowych pociągów wodorowych Flirt H2. Szwajcarski producent sprzedał tym samym już 150 pociągów z napędem bateryjnym lub wodorowym.
Po ogłoszeniu jesienią ubiegłego roku
zamówienia na cztery czteroczłonowe Flirty z napędem wodorowym dla stanu Kalifornia, Stadler podpisał teraz umowę kolejną umowę - na sześć dodatkowych pociągów dla Kalifornijskiej Agencji Transportu Stanowego (CalSTA) i Caltrans. Umowa ramowa obejmuje opcję zakupu do 25 pociągów.
- Jesteśmy bardzo dumni, że możemy dostarczyć dodatkowe pociągi wodorowe dla Kalifornijskiej Agencji Transportu Stanowego (CalSTA) i Caltrans. Dzięki naszym jednostkom wspólnie przyczyniamy się do dekarbonizacji transportu kolejowego w USA. Dziękujemy CalSTA i Caltrans za zaufanie i cieszymy się na pogłębienie naszej współpracy - powiedział Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US cytowany w komunikacie.
- Stadler jest zaangażowany w uczynienie podróży w Ameryce Północnej bardziej przyjaznymi dla środowiska i oferowanie innowacyjnych rozwiązań dla specyficznych wyzwań regionu. Biorąc pod uwagę ograniczoną elektryfikację linii kolejowych w USA, Flirt H2 okazuje się szczególnie istotny. Technologia wodorowa umożliwia zrównoważoną mobilność, ponieważ stanowi przyjazną dla środowiska alternatywę dla konwencjonalnych napędów. W ten sposób Stadler aktywnie realizuje cel modernizacji transportu publicznego w Ameryce Północnej, przyczyniając się przy tym do ochrony środowiska - mówi Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w firmie Stadler.
Jak podkreśla producent, Flirt H2 został poddany
szeroko zakrojonym testom zarówno w Szwajcarii, jak i w USA. SBCTA FLIRT H2 osiąga dobre wyniki w testach wstępnych;
jechaliśmy nim również i my.