Urząd Transportu Kolejowego przyznał otwarty dostęp dla przewozów czeskiemu RegioJet na trasie z Warszawy Wschodniej do belgijskiej Ostendy przez Berlin, Amsterdam i Brukselę. Zgodę otrzymały też Koleje Mazowieckie na kolejną edycję pociągu "Słoneczny".
Wniosek RegioJet o trasę Warszawa Wschodnia – Ostenda został złożony w kwietniu, a
opublikowany przez UTK w maju. Jak pisaliśy, ma to być drugi wariant połączenia nocnego, które ma ruszyć latem 2022 roku równocześnie z Warszawy i z czeskiej Pragi. O planach przewoźnika
szeroko opowiedział nam niedawno właściciel spółki Radim Jancura. Teraz, po otrzymaniu zgody, przewoźnik może rozpocząć dalsze przygotowania i złożyć wniosek rozkładowy do PKP PLK.
Po Polsce tylko w jedną stronęWydana właśnie decyzja UTK obejmuje pociągi relacji Warszawa Zachodnia – Ostenda. Zgodnie ze złożonym wnioskiem UTK określił w wydanej decyzji, że przewoźnik będzie uruchamiać codziennie jedną parę pociągów, które będą zatrzymywały się na następujących stacjach: Warszawa Wschodnia*, Warszawa Centralna*, Warszawa Zachodnia*, Łowicz Główny*, Kutno*, Konin*, Września*, Poznań Główny*, Świebodzin*, Rzepin*, Frankfurt (Oder), Berlin Ostbahnhof, Berlin Hbf., Hannover, Amsterdam Centraal, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam Centraal, Roosendaal, Antwerpen-Centraal, Brussel-Central, Brussel-Zuid, Gent-Sint-Pietres, Brugge, Oostende.
Warto zauważyć, że na stacjach oznaczonych „*” w kierunku Ostendy możliwe będzie wyłącznie wsiadanie do pociągu, a w relacji powrotnej – tylko wysiadanie. W ten sposób pociąg nie będzie "konkurował" na polskim odcinku z dotowanymi przez budżet państwa połączeniami PKP Intercity.
Przypomnijmy, że kilka dni temu
RegioJet zgłosił wstępny rozkład jazdy pociągów z Krakowa do Rijeki i Splitu do czeskiego odpowiednika UTK.
KM ze zgodą na Słoneczny
Koleje Mazowieckie również otrzymały dziś decyzję UTK, w sprawie połączenia relacji Warszawa Zachodnia – Ustka - czyli pociągu "Słoneczny". Zgodnie ze
złożonym na wiosnę wnioskiem, połączenie miałoby być wykonywane codziennie w okresie wakacji letnich od 2022 do 2026 roku.. Planowane stacje zatrzymań to: Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nasielsk, Ciechanów, Mława Miasto, Działdowo, Iława Główna, Prabuty, Malbork, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot, Gdynia Główna, Wejherowo, Lębork, Słupsk oraz Ustka.
Zarówno w poprzednim, jak i tym roku
pociąg Słoneczny nie pojechał wcale. A jeszcze przed pandemią mazowiecki przewoźnik
chciał uruchomić drugą parę wakacyjnych połączeń, z Warszawy do Gdyni.