Kolejom Dolnośląskim w końcu udało się znaleźć firmę, która zajmie się naprawą kupionych od PKP Cargo towarowych dwuosiowych krytych wagonów Gbs i przygotowaniem ich do przewozu rowerów.
Koleje Dolnośląskie organizowały już przetarg na remont poziomu P5 i przebudowę na wagony rowerowe zakupionych z PKP Cargo krytych pojazdów typu Gbs.
Nie przyniósł on jednak rezultatów. Teraz dolnośląski operator przekaże to zadanie z wolnej ręki spółce Sarkom z Oleśnicy, które na co dzień naprawia i modernizuje wagony towarowe.
Na razie przebudowa obejmie dwa wagony (łącznie KD kupiło ich 5), które 20 maja rano były transportowane z Legnicy do wykonawcy. Mają być gotowe w bardzo krótkim terminie – do końca czerwca.
– Jesteśmy zdeterminowani, by zgodnie z zapowiedziami uruchomić dla rowerzystów zupełnie nową usługę. Dołączania wagonu rowerowego tego typu do regularnych pociągów do tej pory nie podjął się w Polsce nikt. Mamy nadzieję, że wkrótce zawieziemy rowerzystów do Sobótki i Świdnicy po nowych torach linii 285, które PKP PLK zamierza otworzyć dla ruchu w czerwcu – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
Jak dowiedzieliśmy się w KD, wagony rowerowe będą dołączane do konkretnych, oznaczonych w rozkładzie jazdy pociągów kursujących po zmodernizowanej linii 285 z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. Na tych trzech stacjach możliwy będzie załadunek i odbiór rowerów, których do środka wejdzie aż 38! Wagony mogą ciągnąć trzy typu autobusów szynowych: SA106, SA134 i SA135.