PKP PLK wybrała wykonawcę studium wykonalności dla remontu linii kolejowej nr 138 pomiędzy Oświęcimiem a Mysłowicami.
Przetarg na wykonanie studium PKP PLK ogłosiła w czerwcu, a w lipcu otwarto oferty. Wpłynęło ich sześć, ale wszystkie przekraczały kosztorys określony na 4,428 mln złotych brutto. Po aukcji elektronicznej jako najkorzystniejszą wybrano ofertę spółki Databout, która pierwotnie opiewała na 6,15 mln złotych i była jedną z droższych w zestawieniu. Cena była jedynym kryterium wyboru wykonawcy studium.
W ramach prac studialnych analizowane będą nie tylko możliwości skrócenia czasu jazdy pociągów, ale też dostosowanie linii do wymogów sieci TEN-T, w szczególności osiągnięcie dopuszczalnego nacisku osi 221 kN oraz umożliwienie kursowania dłuższych pociągów towarowych (750 m). Więcej na temat
specyfikacji piszemy tutaj.
Przebudowa stacji Mysłowice była planowana do rozpoczęcia w 2019 roku. Prace jednak nie ruszyły, a
w międzyczasie zmieniła się koncepcja. W 2023 roku, gdy zakończy się tworzenie studium, będzie można ogłosić przetarg na projekt inwestycji.