Podpisana została druga umowa na opracowanie studium dla projektu do realizacji w ramach programu Kolej Plus. Podobnie jak w pierwszym przypadku, dotyczy ona budowy nowej linii kolejowej na Mazowszu.
30 marca podpisana została umowa na „Opracowanie Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego linii kolejowej Zegrze – Przasnysz" – podał urząd miasta i gminy Serock. Wykonawcą studium będzie konsorcjum firmy Metroprojekt z Warszawy oraz Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP. Zadanie opiewać będzie na kwotę 1.131.600,00 zł. Jak już informowaliśmy, oferta wielokrotnie przekroczyła kosztorys, ale sejmik Województwa Mazowieckiego i samorządy niższego szczebla
przyznały dodatkowe wsparcie finansowe na potrzeby opracowania studium.
Szukają dodatkowych źródeł finansowania
Zamówienie realizuje Miasto i Gmina Serock, jako lider grupy samorządów reprezentujących region północnego Mazowsza przy wsparciu samorządu Województwa Mazowieckiego. Środki na sfinansowanie sporządzenia studium będą pochodziły z budżetu samorządów zaangażowanych w proces realizacji nowego połączenia kolejowego, przy czym największy ciężar w tym zakresie przejmie Samorząd Województwa Mazowieckiego, pokrywając 60% kosztów opracowania studiu. – Analizujemy również możliwości pozyskania dodatkowych środków zewnętrznych mogących przyczynić się do zmniejszenia obciążenia finansowego samorządów realizacją zadania – informuje Serock, podkreślając, że jeśli projekt pozytywnie przejdzie II etap rekrutacji w programie „Kolej+” i zostanie do niego zakwalifikowany, samorządy mogą liczyć na zwrot 85% kosztów poniesionych na przygotowanie Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego.
– Podpisanie umowy rozpoczyna proces tworzenia dokumentu, którego powstanie zadecyduje o przyszłej możliwości realizacji szlaku. Sporządzenie Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego nie tylko pozwoli wytypować potencjalne warianty przebiegu linii, ale również umożliwi kontynuację procesu jej budowy – czytamy w informacji lokalnego samorządu.
Kolejny projekt wycofany
Według naszych informacji, to dopiero druga umowa podpisana na opracowanie niezbędnego do realizacji Kolej Plus studium. Znów dotyczy to budowy nowej linii kolejowej na Mazowszu –
pierwszą umowę na przygotowanie studium planistyczno-prognostycznego podpisały bowiem Kozienice.
Ogromnej większości przetargów wciąż nie ogłoszono. W tym tygodniu
zgodnie z opisywanymi przez nas obawami, definitywnie wycofano z programu jedyny pomorski projekt – dotyczący linii 212 na odcinku od Korzybia do Bytowa.