PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z BBF umowę na studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna i Czachówka wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny.
O przetargu na opracowanie studium
pisaliśmy tutaj. Wygrała go firma BBF, która zaoferowała cenę 3,5 mln zł brutto. Firma przygotuje studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna i Czachówka wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny. Dokument określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac, a także szacowane koszty inwestycji. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2020 roku.
– Rozbudowa torów z Warszawy do Piaseczna zwiększy możliwości komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Krok po kroku konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom miejscowości i powiatów coraz lepsze połączenia kolejowe. Tworzymy lepszą i sprawniejszą kolej, co przekłada się na ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy. Poprawia się dostęp do kolei, dzięki planom uruchomienia połączeń do Konstancina-Jeziorny. To działania wpisujące się w realizację rządowego programu Kolej+ – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie.
Studium wykonalności dotyczy budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie (na styku ze stacją Warszawa Zachodnia) do stacji Piaseczno. Zostanie także przeanalizowana możliwość wydłużenia układu czterotorowego również do stacji Czachówek Południowy. – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostrzegają potrzebę wzmocnienia linii wylotowych ze stolicy. Planowana budowa dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów z Piaseczna do Warszawy zapewni oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego. Takie rozwiązanie przełoży się na jeszcze lepsze podróże koleją. Będzie możliwość uruchomienia większej liczby połączeń – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
W ramach opracowanego studium wykonalności przeanalizowana zostanie modernizacja linii kolejowej Warszawa Okęcie – Jeziorna wraz z elektryfikacją i budową nowych przystanków. Głównym celem prac jest uruchomienie na niej połączeń pasażerskich i utworzenie połączenia aglomeracyjnego Konstancina-Jeziorny z Warszawą (przez gminy Piaseczno i Lesznowola).
Wykonawca przeanalizuje poprawę połączenia linii kolejowej nr 8 od posterunku Warszawa Aleje Jerozolimskie do st. Warszawa Główna Towarowa, (tj. linii nr 510) oraz przedstawi koncepcję budowy odcinków nowych linii (łącznic) kolejowych w tym rejonie, które w założeniu usprawnią ruch towarowy.
Zakończenie prac nad opracowaniem studium wykonalności zaplanowano do września 2021 roku - podaje PLK.