PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na dokumentację projektową dla rewitalizacji linii kolejowej nr 207 na odcinku Grudziądz – Gardeja.
Przetarg na opracowanie dokumentacji
został ogłoszony w czerwcu ubiegłego roku. Umowę wartą 4,33 mln zł netto podpisano z firmą Multiconsult. Dokumentacja ma być gotowa w drugim kwartale 2023 r. Zadanie współfinansowane jest w wysokości do 85 proc. z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. PLK podkreśla, że realizacja inwestycji będzie możliwa po zabezpieczeniu środków w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2021-2027.
Jak informuje PLK, w planach jest przygotowanie linii pod pociągi pasażerskie z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Zakładany efekt przyszłej rewitalizacji linii na odcinku Malbork – granica województwa, to o 15 minut krótsze podróże z Grudziądza do Malborka. Przewidziana jest wygodniejsza obsługa pasażerska na stacjach Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie, gdzie planowane są nowe perony z wiatami oraz dojściami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz oświetleniem i czytelnym oznakowaniem.
Dokumentacja projektowa na trasę między Grudziądzem a granicą województwa określi zakres wymiany torów oraz remont mostów i wiaduktu. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym mają zwiększyć prace na przejazdach kolejowo-drogowych.
Obecnie
trwa bardzo opóźniona modernizacja linii 207 na odcinku od Malborka do granicy województwa (Gardei). W marcu 2020 PKP PLK wyłoniła ofertę na
przebudowę linii 207 (w trybie „projektuj i buduj”) dla odcinka Toruń – Chełmża.