Stadler i PKP Intercity zawarły w trybie bezprzetargowym umowę na naprawę pociągu Flirt ED160-004, uszkodzonego w kolizji z ciągnikiem rolniczym.
PKP Intercity zawarło umowę ze Stadler Polska na wykonanie naprawy powypadkowej elektrycznego zespołu trakcyjnego ED160-004 za 2 845 396 złotych netto, czyli prawie 3,5 mln zł brutto. Jak wyjaśnia w ogłoszeniu przewoźnik, nie można było ogłosić przetargu, bo do prawidłowego wykonania naprawy powypadkowej niezbędne jest posiadanie prawa do dokumentacji konstrukcyjnej pojazdów ED160. Newag, który był ze Stadlerem w konsorcjum na dostawę pojazdów, nie posiada praw do dokumentacji.
Jak tłumaczy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego przewoźnika, pojazd ED160-004 jest po kolizji z ciągnikiem rolniczym, do której doszło 18 sierpnia ubiegłego roku na szlaku Widzów Teklinów - Kłomnice. - Konieczna jest naprawa oraz wymiana uszkodzonych elementów, w tym poszycia kabiny maszynisty oraz naprawa ścian pudła. Czas wykonania prac szacowany jest na 2 miesiące od dnia zawarcia umowy - wyjaśnia.
Naprawy po zderzeniach nie są objęte umową utrzymaniową z producentem, ale jej koszt zostanie pokryty z ubezpieczenia. Nie jest to pierwsza tego typu sprawa - choćby przed rokiem PKP Intercity
musiało za 2 mln złotych zamówić naprawę ED160-020 po najechaniu na drzewo. Jak wyjaśnia biuro prasowe PKP IC, na takich napraw obecnie wymagają także pojazdy ED160-006 i ED161-016.