Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na modernizację odcinka linii 229 do Kartuz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-09-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na modernizację odcinka linii 229 do Kartuz
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy na wykonanie prac na linii kolejowej nr 229 między Glinczem a Kartuzami. Zakończenie robót o wartości prawie 180 mln zł netto zaplanowano aż do marca 2024 r.

Przetarg na wykonawcę dwóch zadań w ramach tzw. odcinka D modernizacji linii kolejowej 229 ruszył w lipcu ubiegłego roku. Ostatecznie PLK podpisały umowę z własną spółką - Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wartość inwestycji to 179 264 998,18 zł mln zł netto. Podpisano także umowę na pełnienie nadzoru autorskiego z konsorcjum firm Transprojekt Gdański Sp. z o.o. w Gdańsku (lider) oraz ECM Group Polska S.A. w Warszawie (partner) o wartości 4 680 000,00 zł netto.

Zakres kolejnej inwestycji na linii 229

Zadanie obejmuje przebudowę stacja Kartuzy oraz przystanku w Dzierżążnie. W Kartuzach powstanie nowy peron jednokrawędziowy, a obecny zostanie wydłużony. W Dzierżążnie peron jednokrawędziowy zostanie zastąpiony szerszym peronem dwukrawędziowym. Dzięki pochylniom zapewnione zostaną wygodne dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą wiaty, energooszczędne oświetlenie typu LED, nowe oznakowanie i gabloty informacyjne. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną ścieżki naprowadzające. Podróżni dojeżdżający na stacje rowerami będą mogli skorzystać z nowych stojaków - informuje inwestor.

W Dzierżążnie powstaną również nowe miejsca parkingowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowe elementy systemu sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawną i bezpieczną jazdę pociągów. Zadanie nie otrzymało jeszcze dofinansowania, ale PLK stara się o środki z programu Infrastruktura i Środowisko.

- Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych realizowane ze środków budżetowych przy wsparciu funduszy unijnych, zwiększają atrakcyjność kolei na trasach międzynarodowych, krajowych, ale także regionalnych. Efektem prac między Kartuzami a Glinczem będą wygodniejsze i sprawniejsze podróże do Trójmiasta koleją, która jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Co istotne, to część większego projektu modernizującego ciąg transportowy Bydgoszcz – Trójmiasto, którego realizacja nie tylko poprawi dostęp mieszkańców do pociągów, ale umożliwi też portowi morskiemu w Gdyni odprawę większej ilości towarów przewiezionych koleją – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Nowa łącznica 

W rejonie stacji Kartuzy powstanie łącznica o długości ponad 3 km, która umożliwi jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu, co skróci czas podróży. Na łącznicy powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania – wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224. W Dzierżążnie dodatkowy tor zapewni sprawne mijanie się pociągów. Dzięki nowym urządzeniom i nawierzchni podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa na 3 przejazdach kolejowo-drogowych w Kartuzach i Dzierżążnie - podkreśla PLK.

Zakończenie prac planowane jest dopiero w marcu 2024 roku. Wcześniej powinny zakończyć się inne prace na linii nr 229: na odcinku Glincz - Gdańsk przy tzw. bajpasie kartuskim. Planowane są też roboty na odcinku Kartuzy – Sierakowice.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Kartuz znów można dojechać pociągiem. Na peron tymczasowy

Infrastruktura

Do Kartuz znów można dojechać pociągiem. Na peron tymczasowy

Michał Szymajda 19 października 2022

Jest umowa na nowy przystanek Otomino na bajpasie kartuskim

Infrastruktura

Jest umowa na nowy przystanek Otomino na bajpasie kartuskim

kł, Rynek Kolejowy 06 listopada 2021

Jest przetarg na modernizację linii Kartuzy – Glincz

Infrastruktura

Siedem firm chce przygotować rewitalizację linii do Łeby

Infrastruktura

Zobacz również:

Do Kartuz znów można dojechać pociągiem. Na peron tymczasowy

Infrastruktura

Do Kartuz znów można dojechać pociągiem. Na peron tymczasowy

Michał Szymajda 19 października 2022

Jest umowa na nowy przystanek Otomino na bajpasie kartuskim

Infrastruktura

Jest umowa na nowy przystanek Otomino na bajpasie kartuskim

kł, Rynek Kolejowy 06 listopada 2021

Jest przetarg na modernizację linii Kartuzy – Glincz

Infrastruktura

Siedem firm chce przygotować rewitalizację linii do Łeby

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5