PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą Strabag na modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej nr 104 Rabka Zaryte – Mszana Dolna w ramach projektu Podłęże – Piekiełko. Jednocześnie ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy dla inwestycji na stacji Limanowa.
W
zakres prac za prawie 430 mln zł, na które umowę podpisano w ubiegłym tygodniu, wchodzi m.in. przebudowa przystanków osobowych i stacji. Na stacji Mszana Dolna oraz na przystankach Mszana Dolna Marki i Raba Niżna wybudowane będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Na stacji Mszana Dolna dodatkowo zbudowane będzie również przejście pod torami z windą.
Ważnym elementem będzie także przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. czterech mostów w Mszanie Dolnej nad rzeką Rabą i Mszanką oraz trzech wiaduktów w Mszanie Dolnej. Bezpieczeństwo na torach i w komunikacji drogowej zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i budowa dróg równoległych - informuje PKP PLK.
Przetarg na przebudowę stacji LimanowaStacja Limanowa będzie dostępna dla wszystkich podróżnych, dzięki planowanej modernizacji w ramach przedsięwzięcia na lk nr 104. Ogłoszono postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy dla tego zadania. Przetarg obejmuje prace na stacji oraz na odcinku o długości blisko 3,5 km. Jest to m.in. budowa nowych torów, peronów i przejść na stacji, z uwzględnieniem dostępności dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach zadania przewidziano również budowę dwóch wiaduktów oraz trzech mostów, a także prace w zakresie sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki i sterowania ruchem kolejowym.
Finansowanie kolejnych odcinków na lk nr 104 planowane jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (tych środków PKP PLK wciąż nie ma).
– Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o nazwie Podłęże – Piekiełko. Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną – poinformował zarządca linii kolejowych. W kolejnym przetargu, na odcinek D Limanowa – bocznica Klęczany
najwyżej oceniona została oferta konsorcjum, którego liderem jest Budimex.
O planach przetargowych dotyczących zupełnie nowej trasy Podłęże - Piekiełko
można przeczytać tutaj.