PKP Intercity podejmuje trzecią próbę skierowania do naprawy poziomu P5 czterdziestu wagonów pasażerskich serii Z.
Do pierwszego przetargu, ogłoszonego na początku 2020 roku,
nie zgłosił się nikt. PKP Intercity chciało wówczas nie tylko przeprowadzić remont kapitalny wagonów, ale także dokonać ich modernizacji. W drugim przetargu oczekiwania wobec potencjalnych wykonawców napraw P5 obniżono, jednak oferty w nim znacząco przekroczyły budżet i przewoźnik po raz drugim
unieważnił przetarg. Doczekaliśmy się właśnie trzeciej próby przywrócenia do ruchu czterdziestu dość nowoczesnych wagonów z cichymi wózkami, które spotykamy głównie w pociągach EIC.
Przedmiotem zadania jest naprawa okresowa na 5-tym poziomie utrzymania „z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych wraz z późniejszym przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu Z1A/Z1B/Z1B PRM. Przetarg podzielono na trzy części. W części pierwszej chodzi naprawę 8 wagonów typu Z1A, w drugiej – 26 wagonów Z1B i w trzeciej 6 wagonów Z1B przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.
W każdym z zadań wykonawca ma naprawić wagony w terminie 24 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia i wykonać przegląd P3 po 18 miesiącach eksploatacji. Czas postoju każdego wagonów na naprawie nie może przekraczać 70 dni kalendarzowych, przy czym pierwszy wagon ma wrócić do PKP Intercity najpóźniej po 250 dniach od podpisania umowy. Kryterium zamówienia to: okres gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę (10%), termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu (10%) i cena (80%).
PKP Intercity otworzy koperty z ofertami w przetargu 12 stycznia 2021.