Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest szansa na nowe życie nieczynnych linii kolejowych w Wielkopolsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wielkopolscy samorządowcy chcą ratowania przed dewastacją i likwidacją nieczynnych linii kolejowych nr 363 (Rokietnica – Międzychód), nr 368 (Szamotuły – Międzychód) i nr 369 (Śrem – Czempiń). Zapowiadają przeprowadzenie studiów wykonalności przywrócenia ruchu na tych liniach.

O spotkaniu na temat rewitalizacji linii kolejowych, które odbyło się 26 lutego w Rokietnicy poinformowało „Rynek Kolejowy” Stowarzyszenie Metropolia Poznań. Tematem było ratowanie przed dewastacją i likwidacją nieczynnych linii kolejowych nr 363 (Rokietnica – Międzychód), nr 368 (Szamotuły – Międzychód) i nr 369 (Śrem – Czempiń).

Stowarzyszenie Metropolia Poznań realizuje projekt „Master Planu dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej”. Działając w ramach tego projektu dyrektor Biura Stowarzyszenia Maciej Musiał, zaprosił do udziału w spotkaniu członka Zarządu PKP SA dr. Michała Beima, Dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Jerzego Krigera i wiceprezesa Zarządu Stowarzyszenia Adama Lewandowskiego. Gospodarzem spotkania był wójt gminy Rokietnica Bartosz Derech. Obecni byli samorządowcy wszystkich szczebli.

Polska się rozwija, warto przywracać kolej

Jak informuje „RK” stowarzyszenie, od zamknięcia tych linii minęło wiele czasu, dlatego przesłanki, którymi kierowała się PLK przy zamykaniu powinny być rozważone ponownie. – Od lat dziewięćdziesiątych całkowitej zmianie uległa bowiem sytuacja gospodarcza Polski, a rozwijająca się gwałtownie w ostatnich latach aglomeracja poznańska generuje obecnie zapotrzebowanie na usługi transportu publicznego na całkowicie odmiennym poziomie, wzrosło także zapotrzebowanie na usługi transportu towarowego – pisze w relacji ze spotkania SMP.

Znakomitym przykładem powrotu pasażerów do kolei okazała się kilka lat temu rewitalizacja linii 356 z Poznania do Wągrowca, a determinacja samorządów w tworzeniu pasażerom możliwości wygodnego podróżowania, to najskuteczniejsza metoda. Jako wzór „dobrej praktyki” przedstawiono też przykład rewitalizacji linii 326 z Wrocławia do Trzebnicy.

Samorządowcy chcą rzetelnych analiz

Jak informuje Stowarzyszenie, o rewitalizacji linii 363, 368 oraz 369 powinna przesądzić rzetelna analiza kosztów i korzyści, poprzedzona analizą wariantów inwestycyjnych i analizą społeczno-ekonomiczną. Takimi narzędziami dla podejmowania decyzji są studia wykonalności i o ich opracowaniu dyskutowali samorządowcy. – Zamiast proponowanych trzech postanowiono wykonać dwa opracowania, ponieważ linie 363 z Rokietnicy i 368 z Szamotuł biegnące w kierunku Międzychodu, wzajemnie na siebie oddziałują. Samorządowcy zadeklarowali wolę współdziałania w dziele rewitalizacji linii kolejowych nr 363, 368 i 369 oraz wolę podpisania stosownych listów intencyjnych – podsumowuje SMP.

Warto przypomnieć, że procedura fizycznej rozbiórki linii kolejowej nr 363 Rokietnica – Międzychód została niedawno wstrzymana przez PKP SA. Pisaliśmy o tym w tym miejscu. Reaktywacja linii pozwoliłaby na stworzenie dziesiątego już wlotu do Poznańskiego Węzła Kolejowego i sprawny dojazd do stolicy Wielkopolski.

Jakie działania kolejowe prowadzi Stowarzyszenie Metropolia Poznań? W 2015 roku ustalono zasady funkcjonowania Poznańskiej Kolei Metropolitalnej oraz przeprowadzono konkurs na koncepcję architektoniczną węzłów przesiadkowych planowanej sieci. Natomiast przed miesiącem Stowarzyszenie Metropolia Poznań ogłosiło przetarg na poszerzenie koncepcji usprawnienia transportu kolejowego w aglomeracji poznańskiej poprzez uruchomienie szybkiej kolei miejskiej na obwodnicy towarowej Poznania. Pisaliśmy o tym tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Od niedzieli pociągi w końcu wrócą do Wolsztyna

Infrastruktura

Aby pociągi wróciły do Międzychodu, niezbędny jest projekt

Infrastruktura

Wielkopolska ma umowy na 5 projektów z Kolei Plus

Pasażer

Linia Rokietnica – Międzychód ma zostać rozebrana [zdjęcia]

Infrastruktura

Rokietnica – Międzychód: Pociąg-widmo na nieczynnej linii

Infrastruktura

Zobacz również:

Od niedzieli pociągi w końcu wrócą do Wolsztyna

Infrastruktura

Aby pociągi wróciły do Międzychodu, niezbędny jest projekt

Infrastruktura

Wielkopolska ma umowy na 5 projektów z Kolei Plus

Pasażer

Linia Rokietnica – Międzychód ma zostać rozebrana [zdjęcia]

Infrastruktura

Rokietnica – Międzychód: Pociąg-widmo na nieczynnej linii

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5