Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jest przetarg PKP Intercity na 10 nowych lokomotyw wielosystemowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jest przetarg PKP Intercity na 10 nowych lokomotyw wielosystemowych
fot. Newag
PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.

Przedmiotem jest dostawa dziesięciu lokomotyw wielosystemowych, przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, dostawa tzw. wyprawki, a także świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania pojazdów przez - jak można wnioskować z opisu zamówienia w biuletynie unijnym - pięć lat.

Zamawiający wymaga dostarczenia fabrycznie nowych lokomotyw jednego typu. Bardzo ważne jest to, że PKP Intercity będzie mieć prawo opcji na pięć kolejnych lokomotyw, oraz to że nie planuje dofinansowania zakupu ze środków unijnych. Nie podano szacunkowej wartości zamówienia.

Kryterium ceny stanowi tylko 45 procent oceny. Prawie równie ważna jest stawka za świadczenie usług utrzymania (35 proc.). Do tego ważne będzie: gwarancja dla pojazdu (7 proc.), maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3(6 proc.), współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95 % (4 proc.), oraz współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95 % (3 proc.). Oferty można składać do 28 stycznia. 

Ogłoszenie przetargu na lokomotywy wielosystemowe zapowiedział w ubiegłym miesiącu na naszych łamach członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk. - Pojazdy będą musiały mieć możliwość wjazdu do Czech, Austrii, Węgier i Niemiec – powiedział Oniszczuk dodając, że lokomotywy mają mieć możliwość rozpędzenia się do 200 km/h. Będą prowadzić pociągi międzynarodowe.

Warto przypomnieć, że Newag na mocy umowy podpisanej z PKP Intercity w maju 2018 roku, realizuje zamówienie na dostawę 30 czteroosiowych, jednosystemowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Tymczasem przewoźnik boryka się od dłuższego czasu obecnie ze zmniejszoną dostępnością wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, które mogą obsługiwać połączenia międzynarodowe. W tym celu wypożycza lokomotywy Siemens Vectron od innych przewoźników lub pooli taborowych. Strategia taborowa przewoźnika zakłada zakup łącznie 118 lokomotyw elektrycznych i spalinowych do 2023 roku.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5