PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem jest dostawa dziesięciu lokomotyw wielosystemowych, przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, dostawa tzw. wyprawki, a także świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania pojazdów przez - jak można wnioskować z opisu zamówienia w biuletynie unijnym - pięć lat.
Zamawiający wymaga dostarczenia fabrycznie nowych lokomotyw jednego typu. Bardzo ważne jest to, że PKP Intercity będzie mieć prawo opcji na pięć kolejnych lokomotyw, oraz to że nie planuje dofinansowania zakupu ze środków unijnych. Nie podano szacunkowej wartości zamówienia.
Kryterium ceny stanowi tylko 45 procent oceny. Prawie równie ważna jest stawka za świadczenie usług utrzymania (35 proc.). Do tego ważne będzie: gwarancja dla pojazdu (7 proc.), maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3(6 proc.), współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95 % (4 proc.), oraz współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95 % (3 proc.). Oferty można składać do 28 stycznia.
Ogłoszenie przetargu na lokomotywy wielosystemowe
zapowiedział w ubiegłym miesiącu na naszych łamach członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk. - Pojazdy będą musiały mieć możliwość wjazdu do Czech, Austrii, Węgier i Niemiec – powiedział Oniszczuk dodając, że lokomotywy mają mieć możliwość rozpędzenia się do 200 km/h. Będą prowadzić pociągi międzynarodowe.
Warto przypomnieć, że Newag na mocy umowy podpisanej z PKP Intercity w maju 2018 roku, realizuje
zamówienie na dostawę 30 czteroosiowych, jednosystemowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Tymczasem przewoźnik boryka się od dłuższego czasu obecnie ze zmniejszoną dostępnością wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, które mogą obsługiwać połączenia międzynarodowe. W tym celu
wypożycza lokomotywy Siemens Vectron od innych przewoźników lub pooli taborowych. Strategia taborowa przewoźnika zakłada
zakup łącznie 118 lokomotyw elektrycznych i spalinowych do 2023 roku.