Tylko dwie oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie studium wykonalności dla podniesienia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h.
Pod koniec sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe
ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności dla podniesienia prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Opracowanie będzie obejmowało weryfikację efektów technicznych zrealizowanych i planowanych prac na CMK, analizę stanu sieci trakcyjnej i ewentualnych dalszych inwestycji z uwzględnieniem dwóch wariantów zasilania w kontekście podnoszenia prędkości jazdy pociągów.
Po otwarciu ofert okazało się, że tylko dwa podmioty są zainteresowane udziałem. Do tego propozycja Schuessler-Plan Inżynierzy o wartości 2,976 mln zł brutto przekracza budżet PKP PLK (2,675 mln zł brutto). Jedyną ofertę w budżecie przedstawiło konsorcjum Infra - CD i Instytutu Kolejnictwa (1,4 mln zł).
Twórca studium wykonalności przedstawi PKP PLK kilka wariantów inwestycyjnych, w którym ma wziąć pod uwagę np. różne rodzaje zasialania (DC 3 KV lub „AC 2x25kV”). Porównane zostaną koszty podniesienia prędkości na całej linii do 200 km/h, dla 250 km/h a nawet do 300 km/h.
Zdaniem PKP PLK podniesienie prędkości do 250 km/h na CMK byłoby możliwe w grudniu 2023.
Piszemy o tym tutaj.