Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dziewięciu chętnych na studium drugiej modernizacji E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki [oferty]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dziewięciu chętnych na studium drugiej modernizacji E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki [oferty]
Fot. Patryk Farana
Gruntowną modernizację ma przejść przebudowywana od kilku lat linia 151 na należącym do ciągu C-E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na prace przedprojektowe warte kilka milionów złotych.

PKP PLK ogłosiła przetarg na studium wykonalność modernizacji linii kolejowej 151 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (od km -0,430 do 53,864). Analizy obejmą też linię nr 679 Chałupki – granica państwa oraz stacje Kędzierzyn-Koźle, Chałupki i Racibórz.

W opisie przedmiotu zamówienia czytamy, że na linii 151 prędkość jazdy jest niezadowalająca, co jest spowodowane złym stanem technicznym wyeksploatowanych urządzeń srk, obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej oraz geometrią torów. Wymienione stacje mają niewystarczającą przepustowość i niski standard obsługi pasażerów. niewystarczająca jest też infrastruktura ładunkowa, a tory nie spełniają parametrów technicznych sieci TEN-T i AGTC. Cele projektu to oczywiście zmiana tego stanu rzeczy. Wariantowo rozważona zostanie budowa ERTMS, systemu detekcji awarii taboru DSAT, budowa skrzyżowań dwupoziomowych, monitoringu, węzłów przesiadkowych i parkingów P+R.

W ramach studium w poszczególnych etapach mają powstać:
  • Etap I – Prognozy społeczno-gospodarcze i analizy rynku usług transportowych,
  • Etap II – Analiza stanu istniejącego infrastruktury kolejowej i taboru,
  • Etap III – Analizy marketingowe i ruchowe wariantów inwestycyjnych,
  • Etap IV – Analizy techniczne wszystkich wariantów inwestycyjnych projektu, wraz z oszacowaniem kosztów,
  • Etap V – Analiza środowiskowa,
  • Etap VI – Analiza kosztów i korzyści,
  • Etap VII – Opracowanie dokumentacji do następnych etapów realizacji projektu,
  • Etap VIII – Opracowanie OPZ w SIWZ, niezbędnego dla wyboru wykonawców dla następnych etapów projektu,
  • Etap IX – Opracowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
PLK szacuje, że realizacja studium pochłonie 5,7 mln złotych netto i zajmie wykonawcy 19 miesięcy.

PKP PLK prowadzi od wielu lat prace na linii 151. Najpierw prowadzone były prace ze środków własnych, a teraz trwa jej modernizacja w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)", wartego ponad 296 mln zł, finansowanego z budżetu państwa (projekt zbiorczy: Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska). Na liście rezerwowej KPK jest też oddzielny projekt "Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica państwa)" o wartości 183 mln złotych. Z kolei ogłoszony właśnie przetarg został przyporządkowany do inwestycji „Prace na ciągu C-E 59 – linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki”. w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów”.

W tym tygodniu prezes PKP PLK Ireneusz Merchel wyjaśniał, że celem kolejnych modernizacji już modernizowanych linii kolejowych będzie m. in. ujednolicenie standardów dla przewozów towarowych. Jak przyznał, chodzi nie tylko o poprawę przepustowości ale też o możliwości prowadzenia dłuższych składów – obecnie w Chałupkach pociągi z Czech o długości 600-700 metrów muszą być dzielone, bo polska sieć nie obsłuży tak długich zestawień. Z tego samego powodu trzeba będzie wrócić do modernizacji linii E20.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

W postępowaniu złożono dziewięć ofert. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie wyznaczonym na 7,011 mln zł brutto. Wszyscy oferenci zaproponowali 18 miesięcy na wykonanie zamówienia i 36 miesięcy rękojmi. Najtańszy jest WYG International (3,3 mln zł). Poza tym oferty złożyli: konsorcjum Infra CD - Instytut Kolejnictwa; Schuesler-Plan, TPF; Net Engineering i Voessing; BBF; IDOM; Koltech oraz Multiconsult. Wszystkie oferty poza WYG wahają się w zakresie od 5,3 mln zł (Multiconsult) do 6,9 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Poprawa dostępności kolejowej do polskich portów

Biznes

Poprawa dostępności kolejowej do polskich portów

Rynek Kolejowy 10/2011 26 września 2011

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Poprawa dostępności kolejowej do polskich portów

Biznes

Poprawa dostępności kolejowej do polskich portów

Rynek Kolejowy 10/2011 26 września 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5