Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kto opracuje studium dodatkowych torów do Piaseczna i elektryfikacji linii do Konstancina? [oferty]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kto opracuje studium dodatkowych torów do Piaseczna i elektryfikacji linii do Konstancina? [oferty]
Fot. Google Maps
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na opracowanie studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

PKP PLK otworzyły oferty w przetargu 12 listopada. Budżet zamówienia to 5,044 mln zł brutto. Konsorcjum Infra CD, Instytut Kolejnictwa i Arcadis proponuje 3,25 mln zł brutto, Schuessler-Plan 4,53 mln zł, WYG 4,66 mln zł, TPF 6,12 mln zł a BBF - 3,5 mln zł brutto. Trwa analiza złożonych ofert.

Cztery tory od Warszawy do Piaseczna

Jak informuje PLK, w ramach studium wykonalności wykonawca dokona kompleksowej analizy, która określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac, a także szacowane koszty inwestycji. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2020 roku. To kolejny, po studium dla budowy trzeciego i czwartego toru do Tłuszcza, przetarg w ramach przygotowań do realizacji tzw. Kolejowego master planu dla Warszawy.

Studium wykonalności dotyczy budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie (na styku ze stacją Warszawa Zachodnia) do stacji Piaseczno. W ramach opracowanego studium wykonalności przeanalizowana zostanie modernizacja linii kolejowej Warszawa Okęcie – Jeziorna wraz z elektryfikacją i budową nowych przystanków. Głównym celem prac jest uruchomienie na niej połączeń pasażerskich i utworzenie połączenia aglomeracyjnego Konstancina-Jeziorny z Warszawą (przez gminy Piaseczno i Lesznowola). Takie połączenie postulowane jest od lat, zainteresowane są nim też samorządy.

– Krok po kroku konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom miejscowości i powiatów coraz lepsze połączenia kolejowe. Również mieszkańcy podwarszawskich powiatów, którzy coraz częściej w codziennych podróżach do pracy czy szkoły wybierają kolej, mogą liczyć na lepsze połączenia. Na trasie z Warszawy do Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny Polskie Linie Kolejowe planują dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. To zadanie wpisuje się w realizację rządowego programu Kolej+ – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie.

Poprawa układu torowego na Szczęśliwicach

Jak informuje PLK, wykonawca przeanalizuje też poprawę połączenia linii kolejowej nr 8 z Warszawą Główną – od posterunku Warszawa Aleje Jerozolimskie do st. Warszawa Główna Towarowa, (tj. linii nr 510) oraz przedstawi koncepcję budowy odcinków nowych linii (łącznic) kolejowych w tym rejonie, które w założeniu usprawnią ruch towarowy. Warto jednak podkreślić, że nie chodzi o pasażerską Warszawę Główną, odbudowywaną przy pl. Zawiszy, a połączenie w przeciwnym kierunku, na zachód, w okolice ulicy Dźwigowej. Istniejącą łącznicą w tej relacji mają od grudnia jeździć pociągi PKP Intercity z Łodzi do Lotniska Chopina.

Termin składania ofert w postępowaniu „Dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Al. Jerozolimskie – Piaseczno wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny – opracowanie Studium Wykonalności” mija 12 listopada 2019 r. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Zintegrowany transport

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Warszawa: Kolejowe średnice i obwodnice z długą historią

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Włodzimierz Winek 01 listopada 2022

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Zintegrowany transport

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Warszawa: Kolejowe średnice i obwodnice z długą historią

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Infrastruktura

Warszawa: Nowe linie średnicowe nie takie nowe

Włodzimierz Winek 01 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5