PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na opracowanie studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny.
Aktualizacja: Otwarcie ofert
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu 12 listopada. Budżet zamówienia to 5,044 mln zł brutto. Konsorcjum Infra CD, Instytut Kolejnictwa i Arcadis proponuje 3,25 mln zł brutto, Schuessler-Plan 4,53 mln zł, WYG 4,66 mln zł, TPF 6,12 mln zł a BBF - 3,5 mln zł brutto. Trwa analiza złożonych ofert.
Cztery tory od Warszawy do Piaseczna
Jak informuje PLK, w ramach studium wykonalności wykonawca dokona kompleksowej analizy, która określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac, a także szacowane koszty inwestycji. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2020 roku. To kolejny,
po studium dla budowy trzeciego i czwartego toru do Tłuszcza, przetarg w ramach przygotowań do realizacji
tzw. Kolejowego master planu dla Warszawy.
Studium wykonalności dotyczy budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie (na styku ze stacją Warszawa Zachodnia) do stacji Piaseczno. W ramach opracowanego studium wykonalności przeanalizowana zostanie modernizacja linii kolejowej Warszawa Okęcie – Jeziorna wraz z elektryfikacją i budową nowych przystanków. Głównym celem prac jest uruchomienie na niej połączeń pasażerskich i utworzenie połączenia aglomeracyjnego Konstancina-Jeziorny z Warszawą (przez gminy Piaseczno i Lesznowola). Takie połączenie postulowane jest od lat,
zainteresowane są nim też samorządy.
– Krok po kroku konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom miejscowości i powiatów coraz lepsze połączenia kolejowe. Również mieszkańcy podwarszawskich powiatów, którzy coraz częściej w codziennych podróżach do pracy czy szkoły wybierają kolej, mogą liczyć na lepsze połączenia. Na trasie z Warszawy do Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny Polskie Linie Kolejowe planują dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej. To zadanie wpisuje się w realizację rządowego programu Kolej+ – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie.
Poprawa układu torowego na Szczęśliwicach
Jak informuje PLK, wykonawca przeanalizuje też poprawę połączenia linii kolejowej nr 8 z Warszawą Główną – od posterunku Warszawa Aleje Jerozolimskie do st. Warszawa Główna Towarowa, (tj. linii nr 510) oraz przedstawi koncepcję budowy odcinków nowych linii (łącznic) kolejowych w tym rejonie, które w założeniu usprawnią ruch towarowy. Warto jednak podkreślić, że nie chodzi o
pasażerską Warszawę Główną, odbudowywaną przy pl. Zawiszy, a połączenie w przeciwnym kierunku, na zachód, w okolice ulicy Dźwigowej. Istniejącą łącznicą w tej relacji
mają od grudnia jeździć pociągi PKP Intercity z Łodzi do Lotniska Chopina.
Termin składania ofert w postępowaniu „Dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Al. Jerozolimskie – Piaseczno wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny – opracowanie Studium Wykonalności” mija 12 listopada 2019 r.