Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na studium dodatkowych torów do Legionowa i obwodnicy Nowego Dworu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na studium dodatkowych torów do Legionowa i obwodnicy Nowego Dworu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły kolejny przetarg na studium wykonalności budowy nowych torów w aglomeracji warszawskiej. Tym razem chodzi o budowę dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Legionowa oraz obejście Nowego Dworu Mazowieckiego od strony wschodniej. 

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn.: „Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk (Kątne/Świercze)”. To kolejny z kilkunastu już przetargów na prace studialne w kierunku nowych projektów inwestycyjnych, ogłoszonych w ostatnim czasie przez zarządcę infrastruktury. Tym razem zamówienie jest o tyle ciekawe zamówienie, że obejmuje m. in. budowę nowego odcinka, omijającego Nowy Dwór Mazowiecki - taka koncepcja była przed laty przedstawiana jako alternatywa dla wieloletniej modernizacji linii E65 Warszawa – Gdańsk.

Kolejne prace studialne dla Warszawy

Jak czytamy w opisie przedmiotu zamówienia, zakres projektu obejmuje odcinek linii nr 9 Warszawa Wschodnia – Kątne/Świercze (km 71,5), linię nr 10 Legionowo – Tłuszcz, Linię nr 20 Warszawa Główna – Warszawa Praga – Kątne (linia obwodowa), krótki odcinek linii 448 Warszawa – Rembertów, linię 456 Warszawa Praga – Chotomów i krótsze linie nr 501, 502, 509, 511, 545, 546, 547, 833, 834, 838, 901 i 902.

Podobnie jak we wszystkich pozostałych przetargach, cele realizacji projektu przedstawiono ogólnie – w toku eksploatacji PLK zidentyfikowała niewystarczającą przepustowość, rozmieszczenie peronów, czy infrastrukturę nadania ładunków, a realizacja zadania ma umożliwić usunięcie tych niedogodności i skrócenie czasu przejazdu. Oprócz tego zapisano konieczność realizacji Koncepcji CPK i Master Planu kolejowego dla Warszawy.
Jeśli chodzi o rezultaty, to każdy wariant inwestycyjny ma umożliwić kursowanie pociągów towarowych o długości 750 metrów, budowę skrzyżowań bezkolizyjnych, budowę nowych i przesunięcie istniejących przystanków.

Nowe tory aglomeracyjne, nowy wyjazd z Warszawy na północ

Studium wykonalności dotyczy budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od stacji Warszawa Wschodnia do stacji Legionowo. W efekcie planowana jest rozbudowa do układu sześciu torów na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga oraz czterech torów na odcinku Warszawa Praga – Legionowo. Wykonawca przeanalizuje również rozbudowę linii z Legionowa do Wieliszewa o dodatkowy tor oraz budowę nowej pary torów z Warszawy Pragi do Warszawy Gdańskiej z nowym mostem przez Wisłę i budowę nowej linii kolejowej omijającej Nowy Dwór Mazowiecki na odcinku Choszczówka/Legionowo – Kątne/Świercze o prędkości 250 km/h.

Zakłada się także budowę torów odstawczych do kończenia biegu pociągów na stacji Warszawa Zoo bez przejazdu przez Wisłę, umożliwienie przejazdu pociągów z Warszawy Gdańskiej oraz Wileńskiej w kierunku Otwocka oraz Rembertowa oraz z kierunku Tłuszcza w kierunku Gdańska z pominięciem Legionowa. Zaplanować należy też drugi tor na linii nr 10 Legionowo – Wieliszew, 511 Legionowo – Legionowo Piaski oraz przebudowę stacji Nowy Dwór Mazowiecki.

Jak czytamy w informacji prasowej PKP PLK,  ramach studium wykonalności wykonawca dokona kompleksowej analizy, która określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac, a także szacowane koszty inwestycji. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2022 roku. Termin składania ofert mija 28 lutego 2020 r.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Infrastruktura

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Mikołaj Kobryński 06 maja 2023

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Infrastruktura

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Mikołaj Kobryński 06 maja 2023

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5